مودی هند را بعد از ضربه بر ماهواره «ابرقدرت فضایی» اعلام کرد

© REUTERS / Yuya Shinoمودی هند را بعد از ضربه بر ماهواره «ابرقدرت فضایی» اعلام کرد
مودی هند را بعد از ضربه بر ماهواره «ابرقدرت فضایی» اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناریندرا مودی صدراعظم هند اعلام داشت که هند در ردیف امریکا، روسیه و چین در جمله کشورهای شامل گردید که توانایی از بین بردن اقمار مصنوعی دارد. مودی هنگام خطاب تلویزیونی به مردم معلومات داد که هند ماهواره را در مدار پائین نزدیک زمین نابود ساخت و افزود که این برای امنیت ملی اهمیت تعیین کننده دارد.

بیبهوداتا پرادخان (Bibhudatta Pradhan) و ارچانا چودهری (Archana Chaudhary) در مطلب منتشره در Bloomberg (امریکا) در ادامه می نویسند، مودی اعلام داشت:«امروز هند در  جمله ابرقدرت های فضایی شامل گردید. دانشمندان ما راکت ضد ماهواره یی استفاده کردند، تا قمر مصنوعی را در فاصله 300 کیلومتری نابود سازد».

مجتمع های راکتی هند که کشور حالا در اختیار دارد، عمده تاً برای مقابله با دشمنان — چین و پاکستان — کشورهای همجوار با هند مدنظر گرفته شده اند. هند سه بار با پاکستان و یکبار با چین جنگیده است.

مودی فقط چند هفته قبل از انتخابات سراسری که در آنها تعیین خواهد شد که آیا او برای دومین بار صدراعظم خواهد شد یا خیر، خطابه ایراد کرد. رای دهی در هفت مرحله — از 11 اپریل تا 19 می صورت خواهد گرفت و نتائیج در تاریخ 23 می اعلام خواهد شد.

«غبار ملیت گرایی»

نیلانجان موهوپادهیا که بیوگرافی صدراعظم هند را نوشته، گفت:«این خطاب بیانگر آنست که مودی، ممکن، به این مطمئین نیست که کمپاین انتخاباتی طوری پیش میرود که برای او ضروری است». او افزود که که به این ترتیب رهبر کشور شاید از قواعد برخورد هنگام دوره قبل از انتخابات تخلف نموده باشد. موهوپادهیا افزود:«این تلاش تقویت نمودن اضافی غبار ناسیونالیستی می باشد». به گفته موصوف، مودی درک نموده که روحیه ناسیونالیستی که در زمینه تشنج در مناسبات بین هند و پاکستان بوجود آمده بود، تا اواخر انتخابات کافی نخواهد بود. منازعه بین هند و پاکستان زمان بعد از ان تشدید گردید، وقتیکه در تاریخ 26 فبروری هند بر بر تاسیسات در پاکستان حمله نمود که حکومت هند اردوگاه های تربیه تروریستان خوانده بود. علت این ضربات هوایی هند عمل تروریستی در کشمیر بود که تروریست انتحاری انجام داده بود و در آن 40 نظامی هند کشته شده بودند.

کارشناس مسایل امنیتی مرکز تحقیقات سیاسی که در دهلی نو به سر می برد، گفت:«این حادثه مهم است. حالا هند، بطور مثال، میتواند سیستم مخابراتی چین را از کار اندازد. صدراعظم بهره برداری تمام منفعت های سیاسی پلان مینماید که در دوران ماقبل انتخاباتی دریافت کرده میتواند. چانس را نباید از دست داد».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала