پاکستان توانایی های نظامی خود را به رخ هند کشید

© Sputnik / Valentina Shvartsmanپاکستان ارتش خود را به رخ هند کشید
پاکستان ارتش خود را به رخ هند کشید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پس زمینه تشدید تنش های اخیر با هند، رژه ارتش پاکستان به مناسبت 79‌مین سالگزد استقلال این کشور برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنیک، رسم گذشت ارتش پاکستان به مناسبت 79‌مین سالروز استقلال این کشور، که یکی از مهم ترین جشن های پاکستان است همه ساله در تاریخ 23 ماه مارچ برگزار می گردددر چنین روزی در سال 1940 قطعنامه ای در شهر لاهور به امضاء شد که آغازگر جنبش استقلال پاکستان از هند بود.
به همین مناسبت رژه مشترک نیروهای مسلح پاکستان امروز با حضور هزاران نفر از مردم این کشور، جمعی از سفیران کشورهای مختلف، دیپلمات ها، وابسته های نظامی دیگر کشورها مستقر در اسلام آباد در منطقه اختصاصی و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.
'ماهاتیر محمد' نخست وزیر مالزی به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور یافت.
'عارف علوی' رئیس جمهوری پاکستان، 'عمران خان' نخست وزیر این کشور، ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش و دیگر فرماندهان نیروهای مسلح پاکستان نیز حضور داشتند.
سفیران کشورهای خارجی مقیم اسلام آباد از جمله 'مهدی هنردوست' سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و وابسته های نظامی کشورهای مختلف در این مراسم حضور داشتند.  

فرمانده گارد ملی بحرین و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز از جمله شخصیت هایی بودند که برای حضور در مراسم رژیم نیروهای مسلح پاکستان، به اسلام آباد سفر کرده بودند.
در مراسم امروز نیروهای زمینی ارتش، دریایی، نیروی هوایی، نیروهای یگان ویژه، پلیس، نیروهای مرزی و یگان کماندوهای ویژه ارتش (SSG) به همراه افسران زن ارتش نیز رژه رفتند.
گروهی از نیروهای مسلح کشورهای جمهوری آذربایجان، عربستان و سریلانکا نیز در مراسم گرامیداشت روز پاکستان در کنار نیروهای پاکستانی رژه رفتند.
جنگنده های ترکیه و چین نیز در این مراسم حرکات نمایشی انجام دادند و علاوه بر این چتربازان نیروهای مسلح پاکستان از جمله چتربازان سریلانکا، بحرین، برونئی و عربستان نیز قابلیت خود با پریدن از هواپیما و فرود به زمین را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم جنگ افزارها و تسلیحات ارتش پاکستان از جمله توپخانه های پیشرفته، دافع هوا، رادارهای ضدهوایی، تجهیزات دفاعی مشترک پاکستان و چین در زمینه هوافضا، تانک های ضد مین، سیستم های ارتباطی و مخابراتی نیروی هوایی، موشک های خودکار ضدهوایی، سامانه های دفاعی بومی متعلق به نیروی هوایی پاکستان، پهپادهای بومی پاکستان با نام براق، شاهپر، هما و عقاب، موشک های رعد، نصر، موشک بابر از نوع کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و موشک های دور برد غوری، شاهین 2 و شاهین 3 که بُرد آن دو هزار و 750 کیلومتر و با قابلیت حمل سلاح هسته ای است نیز به نمایش گذاشته شد.
بالگردهای جنگی از جمله جنگنده های 'اف 16' و 'جی اف 17' نیز اقدام به حرکات نمایشی در محل رژه نیروهای مسلح پاکستان کرد.
رئیس جمهوری پاکستان در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد: این کشور برای تقویت صلح و ثبات در منطقه خواهان پایان تنش ها و پیشبرد مذاکرات مسالمت آمیز است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала