کشف جالب و عجیب درباره فواید چاقی

© viperagpکشف جالب و عجیب درباره فواید چاقی
کشف جالب و عجیب درباره فواید چاقی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اگر چه اضافه وزن خطر ابتلا به دیابت و بیماری های سیستم قلبی - عروقی را افزایش می دهد، اما دانشمندان امریکایی در طی یک تحقیق جدید مزایای چاقی را روشن ساختند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی آکادمی نورولوژی امریکا، متخصصان این کشور در طی یک تحقیق جدید نتیجه گری نموده اند که؛ با آنکه چاقی خطر ابتلا به انواع بیماری ها را افزایش می دهداما می تواند بعد از سکته مغزی انسان را از مرگ نجات دهد.
به گفته "لیو" یک تن از شرکت کنندگان این تحقیق،از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، افراد افراد چاق بیشتر از دیگران از اثر ابتلابه بیماری های شدید عفونی، بیماری های کلیوی و نارسایی قلبی جان خود را از دست می دهند.
لیو و همکارانش در طی این مطالعه نشان دادند که بیشتر بیماران چاق، پس از حمله سکته مغزی اکثر نجات یافته و دوباره سلامت جسمانی شان را به دست آورده اند.
کارشناسان وضعیت صحی بیش از هزارتن افراد سالمند را که به 5 گروپ تقسیم شده بودند، مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. در جریان این تحقیق 62 درصد افراد چاق پس از آنکه دچار سکته مغزی شدند؛ کمتر از افراد لاغر و افرادی دارای وزن عادی جان خود را از دست دادند.
اما برعکس، لاغرترین افراد، یک و نیم برابر پیشتر از بیماران دارای وزن طبیعی به سکته مغزی دچارشده و جان های شان را ازدست دادند
دانشمندان درتوضیح احتمالی این پدیده می گویند: ممکن است درافراد چاق ذخیره مواد غذایی بیشتر از دیگران باشد که این امر سبب می شود، هنگام مبارزه با عواقب سکته مغزی زنده بمانند".
اما این اظهارات دانشمندان در حال حاضر فقط به عنوان یک نظریه مطرح شده و برای ثبوت آن به مطالعات بیشتر ضرورت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала