پاکستان دو جنگنده نیروی هوایی هند را سرنگون کرده است + تصاویر

© AP Photo / Aijaz Rahiپاکستان دو جنگنده نیروی هوایی هند را سرنگون کرد
پاکستان دو جنگنده نیروی هوایی هند را سرنگون کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای نظامی پاکستان ادعا دارند که دو جنگنده هندی را در حریم فضایی این کشور سرنگون و یک پیلوت هندی را نیز زنده دستگیر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده‌های هندی در روز گذشته امروز تنش میان اسلام آباد و دهلی نو به اوج خود رسید.
آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان در صفحه توییتر خود ادعا نموده است که نیروهای هوایی این کشور صبح امروز چهارشنبه (27 فبروری) دو جنگنده هندی را در حریم فضایی این کشور هدف قرار داده اند. 

به گفته او، یکی از این جنگنده‌ها در داخل خاک پاکستان سقوط کرده و یکی دیگر آن در داخل خاک هند سقوط کرده است.

او ادعا کرده که نیروهای نظامی پاکستان یک پیلوت این جنگنده‌ها را نیز زنده بازداشت کرده و عملیات نظامی برای پیدا کردن دو پیلوت دومی هندی در منطقه شهره جموی کشمیر زیر اداره پاکستان آغاز شده است. 

از سوی دیگر، برخی رسانه‌های محلی گزارش داده اند که نظامیان پاکستان یک جنگنده خود را اشتباهً مورد هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

دولت هند تا هنوز در مورد هدف قرارگرفتن جنگنده‌هایش در حریم فضایی پاکستان چیزی نگفته است.

این در حالی است که پس از حمله تروریستی دو هفته پیش بر سربازان هندی در منطقه کشمیر زیر اداره هند، تنش میان دو کشور همسایه بالا گرفته است.
در آن حمله انتحاری 44 سرباز هندی کشته و 46 سرباز دیگر زخمی شده بودند. مسوولیت این حمله را جیش محمد بر عهده گرفت.
دولت هند، پاکستان را مقصر این حمله دانسته و اعلام کرده جیش محمد در پاکستان فعالیت دارد و توسط دولت پاکستان حمایت می‌شود.
نریندرا مودی پس از این حمله گفت که انتقام سربازانش را از پاکستان خواهد گرفت و بر علیه این کشور اقدام‌های را انجام خواهد داد.
در مقابل پاکستان نیز به تمامی نیروهای نظامی این کشور و شفاخانه‌های ایالت خیبر پشتونخواه دستور آماده باش داده است.
وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه، در واکنش به اطلاعات در خصوص حمله نیروی هوایی هند در کشمیر گفت، نیروهای مسلح پاکستانی آماده پاسخگویی به هر گونه تجاوز نظامی هستند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала