اتشه نظامی ونزوئلا در امریکا، گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت شناخت

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsاتشه نظامی ونزوئلا در امریکا، گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت شناخت
اتشه نظامی ونزوئلا در امریکا، گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت شناخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتشه نظامی سفارت ونزوئلا در امریکا، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت شناخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از el Nuevo Herald، خوزه لوئیس سیلوا، اتشه نظامی سفارت ونزوئلا در امریکا، خوان، گوایدو، رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور موقت کشورش به رسمیت شناخت.
این اتشه نظامی سفارت ونزوئلا در واشنگتن «قطع روابط» با نیکلاس مادورو را اعلام و پس از آن خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.
سخنگوی شورای امینت ملی کاخ سفید "گرت مارکیس" از تصمیم خوزه لوئیس سلیوا، اتشه نظامی سفارت ونزوئلا در امریکا استقبال کرد.
او در توییتر اش نوشت که اتشه نظامی سفارت ونزوئلا در واشنگتن با تایید و احترام به قانون اساسس خود، گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور کشورش شناخته است.
به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، این واقعیت است که نقش اتشه نظامی برای حفاظت و احترام از قانون اساسی است نه حمایت از دیکتاتورها.

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
حامیان رئیس‌ جمهوری ونزوئلا به جاده‌ها سرازیر شدند

گفتنی است که ونزوئلا از صبح چهارشنبه، صحنه تحولات سیاسی و اعتراضات ضددولتی بوده است.
روز چهارشنبه دقایقی پس از آنکه رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور این کشور خواند؛ امریکا اعلام کرد که وی را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.
دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور امریکا نیز در پی به رسمیت شناختن رئیس پارلمان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، از نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی خواست کناره گیری کند.
وی همچنین دولت ونزوئلا را تهدید کرد در صورتی که از این کار سر باز بزند، امریکا همه گزینه ها را روی میز دارد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا نیز خواستار کناره گیری مادورو از ریاست‌جمهوری ونزوئلا و کمک ارتش این کشور به تلاش هایی شد که به ادعای وی برای بازسازی دموکراسی در حال انجام است.
در همین حال، ساعاتی پس از به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور از سوی واشنگتن، دولت مادورو اعلام کرد تمامی دیپلمات های امریکایی 72 ساعت وقت دارند که از کاراکاس خارج شوند.
وی این سخنان را در جمع شمار زیادی از هواداران خود در پایتخت ونزوئلا ایراد کرد.
برازیل و سازمان کشورهای امریکایی گوایدو را پیش از اعلام رسمی او به عنوان رهبر ونزوئلا به رسمیت شناختند. ارجنتین، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، گوآتمالا، پاناما و پاراگوئه همین خط مشی را دنبال کردند اما بولیوی و مکسیکو همچنان مادورو را به رسمیت می‌شناسند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала