کشف تونل قاچاقچیان در مرز امریکا و مکسیکو

© AP Photo / Gregory Bullکشف تونل قاچاقچیان در مرز امریکا و مکسیکو
کشف تونل قاچاقچیان در مرز امریکا و مکسیکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات پولیس مکسیکو از کشف تونل 10 متری اختصاصی قاچاقچیان در مرز این کشور با امریکا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Hill، در نزدیکی ایالت آریزونا ایالات متحده امریکا یک تونل کشف شد. به گفته مقامات پولیس مکسیکو، از این تونل برای حمل مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی به امریکا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
پولیس مکسیکو می‌گوید که این سومین تونل است که در ظرف یک ماه گذشته کشف شده است و طول این تونل حدود 10 متر است.
پولیس گفت: "این سومین تونل است که طی یک ماه گذشته کشف شده که همگی برای قاچاق مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گرفته است".
تعدادی از ادارات امریکا از جمله وزارت خارجه، لوی سارنوالی، وزارت داخله، ترانسپورت، رزاعت از سال تاریخ 22 دسمبر سال گذشته در حالت تعطیل قرار گرفتند. دلیلی این تعطیل اختلافات میان رئیس‌جمهور امریکا و حزب دموکرات در زمینه تصویب بودجه برای ساخت دیوار مرزی امریکا و مکسیکو است. که پیش از این رئیس‌جمهور امریکا در کمپاین انتخاباتی خود به مردم وعده داده بود که این دیوار را می‌سازد.  برای ساخت آن 5.7 میلیارد دالر ضرورت است. مجلس نمایندگان این بودجه را تصویب نمی‌کنند. دموکرات‌ها که در حال حاضر در مجلس نمایندگان اکثریت دارند در مورد ساختن دیوار در این مرزها با رئیس‌جمهوری هم‌عقیده نیستند. مجلس نمایندگان امریکا آماده است 1.3 میلیارد دالر را به برای ساختن دیوار اختصاص دهد.
تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال در امریکا، شنبه وارد 22 مین روز خود شد. به این ترتیب با پشت سر گذاشتن رکورد پیشین که در دوره ریاست‌جمهوری بیل کلینتون در سال 1995 رخ داده بود، به عنوان «طولانی‌ترین» تعطیلی دولت در تاریخ امریکا دست یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала