آیا پیش بینی هاوکینگ در مورد مرگ زمین بزودی ممکن می گردد؟

© ESA/AOESپیشبینی استیون هاوکینگ در مورد جهنمی شدن زمین بزودی حقیقی می شود
پیشبینی استیون هاوکینگ در مورد جهنمی شدن زمین بزودی حقیقی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان معتقدند، روند صعودی تغییرات اقلیمی می تواند زمین را به سیاره ای غیر قابل سکونت مانند زهره یا ناهید مبدل کند.

به گزارش اسپوتنیک، باافزایش انتشار گازهای گلخانه ای، میزان جذب انرژی خورشید نیز بشدت افزایش یافته و زمین دیگر قادر به حفظ تعادل دمایی نخواهد بود.
به گفته دانشمندان زهره یک هشدار برای زمین است. شرایط زندگی در این سیاره زمانی مشابه به زمین بود، اما تغییرات آب و هوایی فاجعه بار، ظهور تعداد زیادی سوراخهای اوزون در جو، باعث مرگ ااین سیاره شد.
در نتیجه گرم تر شدن زمین، اقیانوس ها به حالت جوش درآمده و تبخیر می شوند؛ در این شرایط جو مملو از بخار شده و زمین نیز به سیاره ای غیر قابل سکونت مشابه سرنوشت جهنمی زهره مبدل خواهد شد.  

انکار از وجود خداوند در آخرین اثر استیون هاوکینگ - اسپوتنیک افغانستان
انکار از وجود خداوند در آخرین اثر استیون هاوکینگ

در حال حاضر زندگی در زهره غیر ممکن است. درجه حرارت در این سیاره به 471 درجه سانتیگراد می رسد.
پروفسور استیون هاوکینگ، نظریه‌پرداز و فیزیکدان، مشهور در ماه جنوری گذشته هشدار داد که در آینده‌ای نه چندان دور زمین به طور غیرقابل تحملی داغ خواهد شد. این فیزیکدان نابغه پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم ترامپ مبنی بر خارج شدن از موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس منجر به از بین رفتن سیاره زمین می‌شود.
هاوکینگ با اشاره به پیش‌بینی قبلی خود، گفت که اگر جلوی انتشار گازهای گلخانه‌ای گرفته نشود، در آینده‌ای نزدیک دمای زمین به دمای 460 سانتی‌گراد سیاره زهره خواهد رسید و زندگی روی زمین غیرممکن خواهد شد.
زهره دومین سیاره نزدیک به خورشید است و به گفته ناسا، این سیاره تقریبا چهار میلیارد سال پیش شباهت زیادی به زمین داشته است. زهره برای دو میلیارد سال قابل سکونت بوده است. در سطح این سیاره آب وجود داشته و درجه حررات آن مانند زمین ملایم بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала