میکروب های زیرزمینی 385 برابر از بشریت سنگین تر ثابت شده

© Photo / Dodd et al. / Nature 2017میکروب های زیرزمینی 385 برابر از بشریت سنگین تر ثابت شده
میکروب های زیرزمینی 385 برابر از بشریت سنگین تر ثابت شده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زندگی در لایه های فوقانی قشر زمین تقریباً در همه جا وجود دارد – این از مدتها قبل معلوم است. اما کمیت آن در آنجا چقدر است؟ دانشمندان از همکاری های بین المللی Deep Carbon Observatory سعی نموده به این سوال پاسخ دهند.

سال های اخیر ما را دانش راجع به ارگانیزم های مختلف که در احجار کوهی در اعماق چند کیلومتری به سر می برند، غنی تر ساخته است. باکتریای غیرهوازی desulforudis audaxviator — که در اوایل قرن XXI کشف شده و در آبهای طبقاتی در عمق در حدود سه کیلومتر به سر می برد و خود را در آنجا بسیار خوب احساس میکند، چقدر ارزش دارد. موجودات زنده — دارای اهمیت مشابه — در محلات مشابه دیگر نیز کشف میشوند.
در حدود یک هزار دانشمند از 40 کشور جهان که در همکاری های بین المللی Deep Carbon Observatory باهم متحد شده، جهت ارزیابی مقیاس موجودات زنده زیرزمینی تلاش ورزیده اند. چند هزار نمونه که هنگام برمه کاری احجار کوهی در محلات مختلف و اعماق مختلف به دست آمده بودند، به مثابه مواد اولیه استفاده شده اند. به اساس این مواد ترتیب نمودن نقشه گسترش نباتات میکروسکوپی زیرزمینی و ارزیابی نمودن کمیت آن ممکن گردیده است.
طبق اطلاع خبرگزاری اسپوتنیک، راجع به نتائیج تحقیقات در ملاقات همه ساله اتحادیه جیولوجیکی امریکا در واشنگتن خبر داده شد.
معلوم گردید که حجم کلی این بخش بیوسفییر را دو میلیارد کیلومتر مکعب تشکیل میدهد که تقریباً دو برابر بیشتر از اندازه اقیانوس جهانی می باشد و وزن آن 23 میلیارد تن تخمین زده شده است. این رقم 385 برابر بیشتر از کتله تمام مردم و 12 برابر بیشتر از همه حیوانات بحری و زمینی در زمین می باشد.
چنین کشفیات همه شرکت کنندگان Deep Carbon Observatory را به فکرکردن راجع به این وادار ساخته که زندگی چگونه به چنین اعماق نفوذ نموده و چرا بسیاری جوامع میکروب های «زیرزمینی» از گوشه های مختلف زمین تقریباً از همدیگر تفاوت ندارند و آیا این زندگی در لیتوسفییر از زمان تشکل سیاره وجود دارد یا نه.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала