شرایط امریکا به روسیه برای حل بحران سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaشرایط امریکا به روسیه برای حل بحران سوریه
شرایط امریکا به روسیه برای حل بحران سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور سوریه: اگر روسیه مایل به همکاری در سوریه است، باید برای مقابله با اقدامات «بی‌ثبات کننده» ایران در این کشور به امریکا بپیوندد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور سوریه در جلسه استماع کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان کنگره مدعی شد که هدف کنونی ا ایالات متحده در سوریه کاهش مناقشه نظامی، برقراری رژیم آتش‌بس در سراسر این کشور و تسریع در روند حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه است و مقامات واشنگتن آمادگی همکاری با روسیه در این زمینه را دارند.
وی افزود: «برای رسیدن به این اهداف و برقراری آتش‌بس در سراسر خاک سوریه، ما با سازمان ملل، جامعه بین الملل و حتی با روسیه همکاری داریم».
نماینده ویژه امریکا در امور سوریه همچنین تاکید کرد که روسیه باید به تلاش‌ها برای مقابله با اقدامات «بی‌ثبات کننده» ایران در سوریه بپیوندد. این دیپلمات گفت: «اگر روسیه مایل است تا با آمریکا درباره حل و فصل مشکلات در سوریه و پایان یافتن مناقشه نظامی در این کشور همکاری داشته باشد، باید به تلاش‌ها برای جلوگیری از تقویت نفوذ ایران در سوریه کمک کند تا این کشور تحت تاثیر ایران قرار نداشته باشد».
جیمز جفری با اذعان به این مسئله که بخش اعظم جامعه جهانی از تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه حمایت نمی‌کند، یادآور شد: «ما موضع گیری رسمی در این باره نداریم، ولی معتقد هستیم که بشار اسد بدترین انتخاب برای در دست داشتن قدرت در هر جایی است. البته خوب یا بد، بخش اعظم جامعه جهانی از تلاش‌های ما برای سرنگونی دولت بشار اسد حمایت نمی‌کنند و تاریخ نشان داده که چنین اقدام نتیجه خوبی به دنبال ندارد. به همین دلیل ما اقدام مشخصی در این باره انجام نمی‌دهیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала