عشق پیری خاشقجی با دختر ترکی و نقشش در قتل وی

© REUTERS / Courtesy Haberturkعشق پیری خاشقجی با دختر ترکی و نقشش در قتل وی
عشق پیری خاشقجی با دختر ترکی و نقشش در قتل وی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قتل جمال خاشقجی، خبرنگار عرب در سرکنسولی عربستان سعودی در استانبول تمام جهان را شوکه ساخت. جسد خاشقجی نخست پارچه پارچه شده و سپس در تیزاب محو شده است.

به گزارش اسپوتنیک، انقره بارها اعلام نموده است که در عقب این جرم دست مقامات عربستان سعودی وجود دارد.

در حالیکه جزئیات این حادثه معلوم نیست، یکی از مسایل مهم در این قضیه — نقش نامزد خاشقجی که شش ماه قبل از به‌قتل رسیدن با وی معرفی شده بود، می‌باشد.

گفته می‌شود که خدیجه چنگیز، زن ۳۶ ساله، نامزد ترکی جمال خاشقجی هنوز هم در شوک است و برای تامین هرچه بیشتر امنیت وی، او را در هر جا دو پولیس ترکی همراهی می‌کنند.

خدیجه که در آخرین روز زندگی خاشقجی وی را تا سرکنسولگری سعودی در استانبول همراهی می‌کرد، در مقطع دکتورا درس می‌خواند. آنها در داخل تکسی درمورد آینده و پلان‌های شان صحبت نموده بودند، قرار بود غذای شام را با دوستان و نزدیکان شان میل کنند. براساس بعضی اطلاعات، قرار بود فردای آن روز باهم ازدواج کنند.

اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: محل قاتلان خاشقجی معلوم است و گشتن جای دیگری لازم نیست

جمال خاشقجی در یک کنفرانس در استانبول در ماه می سال جاری با خدیجه معرفی شد. خدیجه که علاقمندی به کشورهای خلیج فارس و به‌خصوص عمان داشت، درمورد خبرنگار منتقد سعودی از قبل می‌دانست و به همین دلیل به کنفرانسی که وی در آن سخنرانی داشت، حاضر شد. خدیجه از نخستین افرادی بود که پس از سخنرانی از وی سوال پرسید و پس از ختم کنفرانس با وی حدود نیم ساعت صحبت کرد و باهم بهتر معرفی شدند.

پس از چندی، روابط خدیجه و جمال رونق گرفت، چندین بار با هم ملاقات نمودند و پس از گذشت چند ماه تصمیم گرفتند تا ازدواج کنند.

جمال خاشقجی برای اینکه بتواند با زن ترک ازدواج کند، باید سند طلاق با زن قبلی اش که در عربستان سعودی مانده بود، را بدست می‌آورد. خبرنگار سعودی برای دریافت این سند به نمایندگی دیپلوماتیک عربستان سعودی در امریکا مراجعه کرد، اما وی برای برای دریافت این سند به استانبول ترکیه فرستادند.

درخواست ده ها کشوردر خصوص افشای جزئیات قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
درخواست ده ها کشوردر خصوص افشای جزئیات قتل خاشقجی

خاشقجی پس از رسیدن به استانبول یک اپارتمان لوکس خرید و یکجا با نامزدش برای اپارتمان شان موبل و فرنیچر خریداری نمود.

در پایان ماه سپتمبر خاشقجی برای نخستین بار به سرکنسولگری عربستان سعودی رفت که در آنجا از وی به‌خوبی استقبال صورت گرفت. کارمندان سرکنسولگری با احترام زیاد از خبرنگار خواستند تا پس از دو هفته به تاریخ ۲ اکتوبر دقیق ساعت ۱ پس از چاشت به سرکنسولگری حاضر شود. خدیجه می‌گوید — ناگهان وی گفت: "شاید بهتر باشد که هیچ به آنجا نروم؟" خاشقجی هراس داشت که با وی واقعه‌یی صورت نگیرد. اما سپس تصمیم گرفت تا به آنجا برود.

یک هفته پس از قتل خاشقجی، خدیجه عکسی را که در تابستان سال جاری گرفته شده بود، نشر کرد.

در عکس دلباخته‌گان می‌خندند و حس می‌شود که خوشحال اند. 

در روز ناپدیدشدن خبرنگار، پولیس از نامزدش که به مقامات ترکی از ناپدیدشدن خاشقجی خبر داده بود، تحقیق گرفتند.

پس از آن، پولیس وی را چندین بار به تحقیق خواست. به باور یک منبع در پولیس ترکیه، مقامات ترکی سوالات زیادی در پیوند با قضیهٔ قتل خاشقی دارند، منجمله درمورد نقش نامزدش. منبع گفت: "او (نامزد خاشقی) مثل اینکه به یکبارگی پیدا شده باشد، او در تلاش آشنایی با خاشقجی بود و سپس روابط شان به‌سرعت توسعه یافت. مرد سالخورده برای ازدواج با دختر به‌مراتب جوان‌تر از خودش از کنسولگری به کنسولگری می‌رفت تا اجازه‌نامه ازدواج را دریافت کند. آیا نامزدش نمی‌دانست که این چقدر خطرناک است؟ علاوه بر آن، ظاهر وی در صورتی که چادر و عینک‌هایش را دور کند، به‌شدت تغییر می‌کند. طوری که هیچ‌کس او را نخواهد شناخت".

منبع افزود: "رسماً هیچ‌کس خدیجه را به چیزی متهم نمی‌کند و مظنون نمی‌شمارد".

به گفته وی، در ترکیه آوازه‌هایی وجود داشت که گویا این زن با گروه "اخوان المسلمین" (گروه تروریستی ممنوعه در مصر، سوریه، عربستان سعودی، روسیه و امارات متحده عربی) ارتباط داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала