اشتباهات اوباما در رابطه با ایران تکرار نخواهد شد

© AFP 2023 / Jim Watsonمایکل پومپئو، وزیر خارجه امریکا
مایکل پومپئو، وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پومپیو: دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده نمی خواهد اشتباهات اوباما در رابطه با ایران را تکرار کند.

مایکل پومپئو، وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با کانال رادیویی KMOX اعلام کرد سیاست دولت دموکرات سابق امریکا به رهبری باراک اوباما ، شکست خورده و دونالد ترامپ، رئیس جمهورایالات متحده قصد ندارد اشتباهات وی را تکرار کند.
به گزارش اسپوتنیک، پومپئو گفت:" دموکرات ها فکر می کردند اگر در رابطه با تهران روبازتر عمل کرده و با آن توافقنامه هسته ای امضا کنند، آیت الله خامنه ای رفتار خود را تغییر خواهد داد اما مسلم است که چنین نشد". وزیر خارجه امریکا افزود:" بر عکس پس از انعقاد برجام خطر ایران برای جهانیان بیشتر شد".
پومپئو همچنین خاطرنشان کرد تحریم های آمریکا علیه ایران در راستای ضدیت با ایرانیان قرارندارد. به گفته مایکل پومپئو وزیر خارجه امریکا، واشنگتن تلاش می کند با کمک اعمال تحریم هاا دولت ایران را وارد کند "همچون یک دولت عادی رفتار کند" و فعالیت شرورانه خود را قطع کند و گفت:"اما فعلاً چنین چیزی مشاهده نمی شود".
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه می، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала