کشف اجساد دو خواهر سعودی مخالف دولت در امریکا

© REUTERS / Hamad I Mohammedکشف اجساد دو خواهر سعودی در امریکا
کشف اجساد دو خواهر سعودی در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های خارجی کشف اجساد دو خواهر عربستانی در امریکا را دردسر جدیدی برای رژیم سعودی عنوان کرده‌‌اند.

اسپوتنیک به نقل تنسیم، شبکه الجزیره گزارش داده است که پولیس نیویارک در حال انجام تحقیق درباره مرگ دو شهروند عربستانی هستند که پیش از غرق شدن در دریائی هاتسون نیویورک، درخواست پناهندگی به امریکا داده بودند.

Палач с топором - اسپوتنیک افغانستان
اعدام شیعه ها در عربستان
الجزیره افزود سفارت سعودی بارها از دو خواهر سعودی به نام‌های روتانا و تالا پس از درخواست آنها از امریکا برای پناهندگی، خواسته بود به عربستان برگردند که پیدا شدن اجساد آنها اکنون به یک دردسر بزرگ برای ریاض تبدیل شده است.
پولیس نیویارک اجساد این دو خواهر سعودی را بیست و چهارم اکتوبر کشف کرده بود.
خاطر نشان می‌شود یکی از شخصیت های مخالف رژیم سعودی اخیرا اسناد تلاش مسئولان سعودی برای نابودی مخالفان این رژیم در خارج از کشور را فاش کرد که از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی افزایش یافته است.
اعمال اولین تحریم امریکا علیه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
اعمال اولین تحریم امریکا علیه عربستان سعودی
رفتار رژیم سعودی در حذف، تحت فشار قرار دادن و شکنجه مخالفین در دیگر کشورهای همپیمان با عربستان نیز نمونه‌های بسیاری دارد که از شیخ عیسی قاسم در بحرین و ابراهیم زکزاکی رهبران شیعیان نیجریا می‌توان به عنوان مشهور‌ترین نمونه‌ها نام برد.
ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مشهور و منتقد سرسخت عربستان، موجی از انتقادات را علیه رژیم سعودی برانگیخته است.واقعیت این است که عربستان سعودی هیچگاه در برابر منتقدانش رفتاری معقول و انسانی را در پیش نگرفته و این روند هر ساله وضعیتی سخت‌تر نسبت به گذشته پیدا کرده است.
همزمان با افزایش فشارهای سیاسی و امنیتی به ویژه با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان سعودی، خروج نخبگان عربستانی از این کشور با روند روز افزونی مواجه بوده است. بیانیه‌های منتشر شده از سوی وزارت امنیت داخلی امریکا به این نکته اشاره دارد که طی سال‌های 2014 و 2015 به ترتیب 39 و 33 نفر از سعودی‌ها تنها از آمریکا درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند. این در حالی است که رقم مذکور در سال 2016 به 47 نفر افزایش پیدا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала