مکرون و مرکل خواستار اقدام مشترک اتحادیه اروپا در پیوند به قضیه خاشقجی شدند

© REUTERS / Hannibal Hanschkeمکرون و مرکل خواستار اقدام مشترک اتحادیه اروپا در پیوند به قضیه خاشقجی شدند
مکرون و مرکل خواستار اقدام مشترک اتحادیه اروپا در پیوند به قضیه خاشقجی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان حمایت خود را از موضع هماهنگ اتحادیه اروپا در زمینه اعمال تحریم علیه عربستان سعودی در واکنش به قضیه خاشقجی را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فرانس پرس، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بر ضرورت هماهنگ شدن مواضع کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم احتمالی علیه عربستان سعودی در واکنش به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد این کشور توافق کردند.

این در حالی است که پیش از این آلمان اعلام کرده بود که فروش سلاح به عربستان سعودی را تا زمان روشن شدن حقایق قضیه قتل خاشقجی متوقف خواهد کرد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفته بود که فروش سلاح هیچ ارتباطی با خاشقجی ندارد و نباید همه چیز را باهم مخلوط کرد.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار میکرد، بتاریخ ۲ اکتوبر پس از ورود به قونسلگری عربستان سعودی در شهر استانبول ناپدید شد.  

رسانه های دولتی عربستان سعودی روز ۲۰ اکتوبر گزارش دادند، که جمال خاشقجی در جریان درگیری با کارمندان قونسلگری کشته شده است. تاکنون در این رابطه ۱۸ نفر بازداشت شده و اکنون تحقیقات از آنها جریان دارد. 

مقامات عربستان تلاش میورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала