دیدار پادشاه عربستان سعودی با بستگان خاشقجی

© AFP 2023 / Tomohiro Ohsumiدیدار پادشاه عربستان سعودی با بستگان خاشقجی
دیدار پادشاه عربستان سعودی با بستگان خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان سعودی روز سه شنبه در کاخ یمامه در ریاض با بستگان روزنامه نگار مقتول از جمله پسرش دیدار کرد.

دستور کشتن خاشقجی را نماینده اطلاعات عربستان داده بود - اسپوتنیک افغانستان
دستور کشتن خاشقجی را نماینده اطلاعات عربستان داده بود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سعودی سپا، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز سه شنبه در کاخ یمامه در ریاض با خویشاوندان روزنامه نگار جمال خاشقجی از جمله پسرش صلاح دیدار کرد.

در این دیدار شاهزاده محمد بن سلمان نیز حضور داشت. بحث در مورد نقش احتمالی او در قتل خاشقجی در رسانه ها فروکش نمی کند.

پادشاه و شاهزاده سعودی در پیوند با مرگ روزنامه نگار خاشقجی همدردی عمیق داشتند. پسر خاشقجی از پادشاهی برای تسلیت تشکر کرد.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی نویسنده 59 ساله سعودی روز سه‌شنبه (دوم اکتوبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت بیرون شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد زیر تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان بیرون نشده‌است. در روزهای آینده منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی نخستین پولیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است، که مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала