ترامپ از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرون می شود

© AFP 2023 / Roberto Schmidtترامپ از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرو می شود
ترامپ از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرو می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت، که او از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرون می شود.

محل دیدار بعدی پوتین و ترامپ روشن شد - اسپوتنیک افغانستان
محل دیدار بعدی پوتین و ترامپ روشن شد
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت:- "او از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرون می شود، زیرا روسیه این پیمان را نقض می کند".

پیش از این، نیویورک تایمز گزارش داده بود، که جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا در سفرش به مسکو به روسیه از بیرون شدن این کشور از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد خبر خواهد داد.

یادآوری می کنیم، که پیمان منع راکت های هسته ای میان برد که نام کوتاه شده پیمان بین ایالات متحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی برای حذف راکت های میان برد و کوتاه برد است، پیمانی است که در سال 1987 میلادی بین ایالات تحده امریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی و پس از فروپاشی شوروی با روسیه امضا شد.

این پیمان در واشنگتن دی سی بین رونالد ریگن رئیس جمهور امریکا و میخائیل گورباچف دبیر کل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی در 8 دسمبر 1987 امضا شد. مجلس سنای ایالات متحده امریکا این پیمان را در 27 می 1988 میلادی تصویب کرد. این پیمان در 1 جون 1988 اجرایی شد.

پیمان منع راکت های هسته‌ای میان‌برد همه راکت ‌های هسته‌ای و متعارف و سکوهای پرتاب آنها را تا فاصله 500 تا 1000 کیلومتر (کوتاه‌برد) و 1000 تا 5500 کیلومتر (میان‌برد) از میان برد. این پیمان، راکت ‌های دریایی را پوشش نمی‌داد. در ماه می 1991 میلادی 2.692 راکت نابود شدند. به دنبال آن 10 سال از سایت های هسته ای بازرسی شد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала