امریکا در سوریه از اف-22 در پاسخ به اس-300 استفاده می‌کند

© REUTERS / Wolfgang Rattayامریکا در سوریه از اف-22 در پاسخ به اس-300 استفاده می‌کند
امریکا در سوریه از اف-22 در پاسخ به اس-300 استفاده می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از این روسیه سیستم دفاع هوایی اس-300 را به سوریه تحویل داد امریکا از جنگنده‌های اف-22 رپتور نسل پنجم و جنگنده اف-16 نسل چهارم را برای عملیات هوایی خود در آسمان سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Drive، روسیه پس از اینکه سیستم دفاع هوایی اس-300 را به سوریه تحویل داد امکان می‌رود که امریکا دوباره از جنگنده‌های اف22 و اف-16 نسل‌های پنجم و چهارم در عملیات هوایی خود در آسمان سوریه استفاده کند.

واکنش امریکا به تحویل S – 300 روسیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش امریکا به تحویل S – 300 روسیه به سوریه

این نشریه نوشته است که در آغاز مبارزات نظامی امریکا در سوریه، زمانی که مشخص نبود که چگونه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه می‌تواند پاسخ حملات هوایی امریکا را بدهد. در حال حاضر امریکایی ها پس از این که روسیه اس-300 را به سوریه تحویل داد خواهانی استفاده از جنگنده‌های اف-22 و اف-16 در عملیات هوایی خود در سوریه شده اند به گفته این نشریه این جنگنده‌ها قابلیت سرکوب و ویران کردن دفاع هوایی دشمن را داراست.
این نشریه یادآور می‌شود که استفاده از جنگنده‌های اف-22 در مناطقی تحت کنترول نیروهای دولتی سوریه امکان پذیر است. بر اساس گزارش این نشریه پرتابگرهای اس-300 در حال حاضر به اندازه کافی نمی‌توانند بخش‌های شمال غربی سوریه را تحت پوشش کامل خود قرار دهد.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع ملی روسیه، در ماه اکتوبر به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گزارش داد که روسیه انتقال سیستم‌های دفاع هوایی به سوریه را تکمیل کرده است. وزیر دفاع ملی روسیه خاطر نشان کرد که 49 واحد تجهیزات از جمله یابنده‌های روشنایی، سیستم‌های تشخیص کنندۀ پایه‌ها، وسایل نقلیه کنترول و چهار پرتاب کننده به سوریه منتقل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала