پشتیبانی مستقیم ائتلاف به رهبری امریکا از تروریستان در سوریه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevپشتیبانی مستقیم ائتلاف به رهبری امریکا از تروریستان در سوریه
پشتیبانی مستقیم ائتلاف به رهبری امریکا از تروریستان در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه سوریه گفت، که ائتلاف به رهبری امریکا از تروریستان به طور مستقیم پشتیبانی می کنند.

ایران تا زمانی که دولت سوریه بخواهد، در این کشور می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
ایران تا زمانی که دولت سوریه بخواهد، در این کشور می‌ماند
به گزارش اسپوتنیک، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در مجمع سازمان ملل متحد گفت، که ائتلاف به رهبری ایالات متحده امریکا از تروریستان پشتیبانی نظامی می کنند.

معلم گفت:- "این دولت ها که متشکل از ائتلاف کشورهای به رهبری ایالات متحده امریکا است به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه به شکل غیر قانونی حضور دارند و هدف این ائتلاف به طور کامل با اهداف گروه های تروریستی که هرج و مرج، مرگ و دست به تخریب کاری می زنند، همخوانی دارد.

او خاطر نشان کرد، که "برخی کشورها طبق قوانین بین المللی برای مبارزه با تروریسم و نگهبانی از مردم ما در سرزمین ما و در مرزهای ما با ما همکاری می کنند و دفاع از سرزمین ما حق  و وظیفه ملی ما است".

معلم گفت:- "این ائتلاف به رهبری امریکا به طور کامل شهر رقه از جمله زیر ساخت ها و ساختمان های خدمات عمومی را مورد حمله قرار داده و آنها را تخریب و باعث کشتار غیر نظامیان از جمله کودکان و زنان شدند و این از نگاه قوانین بین المللی جنایت های جنگی به شمار می رود".  

یادآوری می کنیم، که درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2011 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала