آمادگی هزاران جنگجوی مسلح برای حمله به حلب و حما

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiآمادگی هزاران جنگجوی مسلح برای حمله به حلب و حما
آمادگی هزاران جنگجوی مسلح برای حمله به حلب و حما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران جنگجوی «هیئت تحریر شام» در ولایت ادلب متمرکز شده اند و برای حمله به شهرهای حلب و حما آمادگی میگیرند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال الکسی سیگانکوف، رئیس مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه امروز در یک نشست خبری اظهار داشت هزاران جنگجوی گروه تروریستی «هیئت تحریر شام»* که پیشتر به نام «جبهۀ النصره»* یاد میشد، با سلاح های سنگین و وسایل نقلیه زرهی در ولایت ادلب سوریه متمرکز شده اند و برای حمله به مناطق تحت کنترول نیروهای دولتی سوریه آمادگی میگیرند.

به گفته این جنرال روسی، در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از قلمرو ولایت ادلب تحت کنترول گروه های تروریستی قرار دارند.

جنرال الکسی سیگانکوف: «ابو محمد الجولانی، رهبر این سازمان تروریستی هفته گذشته اعضای باندهای تروریستی در ادلب را به جهاد علیه حکومت سوریه دعوت کرد. چندین هزار جنگجوی مجهز با سلاح های سنگین و وسایل نقلیه زرهی برای حمله به شهرهای حلب و حما آمادگی میگیرند.»

او بار دیگر تاکید کرد که مرکز روسی آشتی بین طرف های درگیر در سوریه از قومندانان تشکیلات مسلح غیر قانونی میخواهد که دست از تحریکات مسلحانه بر دارند و به سازو کار مسالمت آمیر روی آورند.

قابل یادآوری است، پیش از این جنرال سیگانکوف اعلام کرده بودکه رهبران گروه های افراط‌گرا در سوریه آشکارا اعلام کرده اند که برای حمله به نیروهای دولتی سوریه آمادگی میگیرند و قصد ندارند در گفتگوها برای حل سیاسی بحران کشور شرکت نمایند.

*گروه های تروریستی ممنوع در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала