ظریف: تهدیدها و تحریم ها نتیجه نخواهند داشت

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: تهدیدها و تحریم ها نتیجه نخواهند داشت
ظریف: تهدیدها و تحریم ها نتیجه نخواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران میگوید که ایالات متحده امریکا باید تنها خود را مقصر خروج از توافق هسته ای و میز مذاکره بداند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با نشر پیامی در صفحه ای توییتر خود ضمن اینکه امریکا را یگانه مقصر قطع مذاکرات با ایران نامید از مقامات امریکایی خواست که به ایرانی ها و تعهدات بین‌المللی احترام بگذارند.

ظریف: «ایران و ایالات متحده ۲ سال مذاکره کردند. ما همراه با ۳ کشور اروپایی و اتحادیه اروپا به علاوه روسیه و چین به یک توافق چندجانبه بی‌نظیر — موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک — دست پیدا کردیم. این توافق کارساز بوده است. ایالات متحده امریکا باید تنها خود را مقصر خروج از این توافق و میز مذاکره بداند. تهدیدها، تحریمات و تبلیغات نتیجه نخواهند داشت. تلاش کنید به ایرانی‌ها و تعهدات بین‌المللی احترام بگذارید.»

قابل یادآوری است، چندی پیش، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در جریان یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که آماده است بدون هیچ پیش شرطی با حسن روحانی، رئیس جمهور دیدار کند.

این در حالی است که هفته گذشته علی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با سفیران و مسئولان وزارت امور خارجه این کشور ا‍ظهار داشت که امریکا غیر قابل اعتماد است، بخاطر همین مذاکره با آنها بی فایده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала