کشف گورهای دسته‌جمعی در رقه

© AP Photo / Asmaa Waguihکشف گورهای دسته‌جمعی در رقه
کشف گورهای دسته‌جمعی در رقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چندین گور دسته جمعی در شهر رقه سوریه به دلیل بمباران غیرنظامیان این شهر توسط ائتلاف امریکایی کشف شده است.

به گزارش اسپوتنیک شهر رقه از دو بار دچار بدشانسی شده است، اول: تروریست‌ها صدها هزار غیرنظامی را به صورت وحشیانه کشتند، تا کنون همه اجساد شناسایی و کشف نشده اند. دوم: آزادی شهر بسیار خونین و مخرب بود. نیروهای ائتلاف این شهر را بمباران کردند و صدها تن از مردم زیر خاک را دفن کردند.
ایگور کاناشنکف،نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، در یک آژانس مطبوعاتی گفت که رقه سرنوشتی مانند درسدن در سال 1945 را دارد که با بمب افکن‌های انگلستان و امریکا را با خاک یکسان شد.
زاهر حجو، رئیس اداره طب عدلی سوریه صحبت های ساکنین را در مورد شکنجه های وحشتناک و روش‌های مختلف اعدام تایید می‌کند. وی در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: صدها نفر توسط میخ‌های که در در قلب یا سرشان فرو رفته است کشته شده اند. بسیاری با آب جوش یا روغن داغ که از سقف خانه بر روی آن ها ریخته شده است کشته شده اند. روزانه سر ده ها نفر را بریده اند و جسد آن‌ها را به عنوان عبرت به دیوارها آویزان می‌کردند. اجساد به ندرت به خانواده ها تحویل داده می‌شدند و یا به شرط عدم دفن در قبرستان مسلمان ها تحویل داده می‌شده اند.

شهر رقه پس از بمباردمان نیروهای ائتلاف+ تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
شهر رقه پس از بمباردمان نیروهای ائتلاف+ تصاویر

زاهر حجو افزود: بعنوان یک مثال، در سال 2016 و در عید قربان، ستیزه جویان 10 تن از جوانان بالای 20 سال بودند را از قبیله العازیث مانند گوسفند قربانی، کشتند. تا کنون ده‌ها گور دسته جمعی پیدا شده است. تمامی کشته شدگان قربانیان جبه النصره و سایر گروهای تروریستی استند. در شمال رقه و در نزدیکی روستای سلوک، در یک غار 3000 جسد پیدا شده است. در بین اجساد از تمامی رده‌های سنی از کودکان تا سالمندان و حتی اجساد عروس و داماد نیز وجود دارد.
وی همچنان اضافه کرد: اما بزرگترین گور دسته جمعی در قلب شهر رقه و زیر آوار ساختمان‌هایی است که قربانیان بمباران ائتلاف امریکا در آن دفن شده اند.
در بمباران هوایی ائتلاف ، خسارات سنگینی به شهر رقه و تاسیسات زیربنایی این شهر وارد شده است و درحال حاضر موترهای شورای مدنی رقه برای گشایش پل اصلی ورودی شمالی این شهر تلاش می کنند اما کمیته بازسازی رقه با مشکل وجود مین‌ها در بخش‌هایی از این شهر مواجه است و این مسئله مانعی در تسریع در روند بلدوزر به شمار می آید.
در شهر رقه پنج گور دسته جمعی بزرگ در مناطق عمومی وجود دارد که در هر کدام از آن‌ها صد‌ها جسد قرار دارد.
گفتنی است که در سال 2017 جنگنده‎های ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، چندین بار مناطق مسکونی شهر رقه و دیگر شهر های سوریه را به بهانه مبارز با داعش مورد بمباران قرار دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала