واکنش رهبر القاعده به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس

© www.wikipedia.orgواکنش رهبر القاعده به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس
واکنش رهبر القاعده به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرکرده القاعده، انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس را نتیجه سیاست سازش و مذاکره با اسرائیل دانسته که موجب تحقیر ملت فلسطین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایمان الظواهری سرکرده گروه القاعده، در واکنش به تصمیم امریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس گفته، دونالد ترامپ رئیس جمهور مریکا، نقاب از چهره واقعی جنگ صلیبی مدرن برداشت.
سرکرده القاعده، انتقال سفارت امریکا از تل آویو به بیت المقدس را نتیجه سیاست سازش و مذاکره با اسرائیل دانسته که موجب تحقیر ملت فلسطین شده است.
الظواهری که از سال 2011 و پس از کشته شدن اسامه بن لادن، سرکردگی القاعده را عهده دار است، با بیان این که حکومت خودگردان فلسطین، این کشور را فروخته است، خاطرنشان کرده، ترامپ صریح و بی پرده سخن می گوید و چهره واقعی جنگ صلیبی مدرن را نشان داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به صحبت های سرکرده پیشین القاعده اشاره و خاطرنشان کرده، بن لادن همواره امریکا را دشمن اول مسلمانان می دانست و سوگند خورده بود، تا زمانی که ارتش کفار از سرزمین های مسلمانان خارج نشوند، واشنگتن روی آرامش را به خود نخواهد دید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که با سیاست سازش و آرامش، نتیجه مورد نظر در مورد فلسطین حاصل نمی شود، خواستار مقاومت در برابر اقدامات امریکا شده است.
الظواهری تصریح کرده، کشورهای مسلمان با پیوستن به سازمان ملل متحد که اسرائیل را به رسمیت می شناسد و نیز تسلیم در برابر قطعنامه های شورای امنیت در عمل به منافع مسلمانان ناکام شدند.
انتقال سفارت آمریکا به قدس امروز در هفتادمین سالروز روز تشکیل دولت اسرائیل برگزار می شود. این تصمیم با مخالفت کشورهای اسلامی و بیشتر کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا روبه رو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала