پنج مشوره ساده، چگونه ده سال عمر خود را تمدید کرد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر پنج مشوره ساده، چگونه ده سال عمر خود را تمدید کرد
پنج مشوره ساده، چگونه ده سال عمر خود را تمدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دوکتوران هاروارد گفته اند که ترک سیگار و الکل، رژیم غذایی سالم، وزن کم و ورزش منظم به طور متوسط، حداقل 10 سال طول عمر را زیاد می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Circulation، فرانک هو، یک تن از پزشکان در دانشگاه هاروارد (ایالات متحده آمریکا) گفت: "تحقیقات ما نشان داد که شیوه سالم زندگی یکی از روش های اصلی افزایش عمر است. متاسفانه، امروزه تقریبا هیچ کس این قواعد ساده را مراعات نمی‌کند.
سیاستمداران و مقامات باید تلاش های جدی خود را برای ایجاد محیطی که در آن رژیم غذایی مناسب، ورزش و ترک عادت های بد در میان مردم که یکی از روش های اصلی است تلاش ورزند.
امروزه اکثر دانشمندان بر این باورند که رژیم غذایی و برخی غذاها نه تنها بر وزن فرد تاثیر می گذارد، بلکه بر سلامتی مغز، رگ های خون، قلب و سایر ارگان های بدن نیز اثر مثبت می گذارد.
به عنوان مثال اخیرا دانشمندان نشان داده اند که مصرف مقدار زیادی روغن زیتون و غذاهای که در مدیترانه مصرف می‌شود، به طور قابل توجهی باعث کاهش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی و همچنان حمله قلبی می شود، اما برعکس، میزان بیش از حد مصرف نمک در غذا، سلامت قلب و رگ های خون را بدتر می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала