آیاعربستان سعودی از افغان ها در جنگ علیه یمن استفاده میکند؟

© REUTERS / Khaled Abdullahآیاعربستان سعودی از افغان ها در جنگ علیه یمن استفاده میکند؟
آیاعربستان سعودی از افغان ها در جنگ علیه یمن استفاده میکند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به متوسل شدن ائتلاف سعودی به افغان ها و پاکستانی ها از مرحله جدیدی در آغاز سال چهارم جنگ یمن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای عالی سیاسی یمن "صالح الصماد" در مصاحبه با رسانه های عربی گفت: دشمن طی 9 ماه گذشته دست به تحرکاتی در صنعا، صعده، الحدیده و برخی مناطق دیگر زد اما این اقدامات با تلاش های وزارت دفاع یمن خنثی شد و آنچه دشمن به دنبال تحقق آن بود محقق نشد.
وی افزود: ائتلاف تحت رهبری عربستان مرحله جدیدی را با فراخواندن افغان‌ها و پاکستانی‌ها شروع کرده است که ما هم باید مرحله جدیدی را با شروع سال چهارم جنگ آغاز کنیم. ما نیازی به فرا خواندن افرادی از خارج از کشور نداریم و افراد و مردان آماده ای در نیروهای مسلح و قبایل داریم.
این در حالی است که چند روز پیش محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی در جریان سفرخود به عربستان سعودی با مسئولین اداره استخبارات عربستان سعودی دیدار کرده و روی برخی مسایل مهم به توافق رسیده‌اند.
سخنگوی دفتر مشاور امنیت ملی گفت: دراین دیدار در مورد گسترش همکاری‌های اطلاعاتی میان دو کشور، مبارزه مشترک علیه تروریزم و پروسه صلح افغانستان بحث شد.
سخنگوی دفتر مشاور امنیت ملی افزود: مشاور امنیت ملی افغانستان با مسئولین اداره استخبارات عربستان سعودی دیدار کرد، در این دیدار هر دو طرف روی بهتر شدن همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی بحث کرده که در نتیجه سبب بهتر شدن شریک کردن اطلاعات قابل ملاحظه میان دو طرف در زمینه مبارزه با تروریزم خواهد شد.
همچنین چندی پیش گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به عربستان سفر کرد و با مقامات سعودی دیدار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала