داعش به حمایت آمریکا از رقه خارج شد!

© AFP 2023 / Bulent KilicВид на сирийский город Ракка после того, как он был освобожден от боевиков ИГ (запрещена в России)
Вид на сирийский город Ракка после того, как он был освобожден от боевиков ИГ (запрещена в России) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، در عملیات آزاد سازی مناطق پر جمعیت سوریه ،برای شبه نظامیان داعش به درخواست آمریکا اجازه خروج از شهر رقه و دیر الزور داده شد.


سیلو طلال سخنگوی سابق نیرو های دموکراتیک سوریه اظهار داشت که در عملیات رقه حتی یک گلوله هم به سمت داعش شلیک نشد، بلکه با صحنه‌سازی و انتشار آن در رسانه ها ادعا کردیم که با این گروه درگیر شده ایم و عناصر آن نیز سپس به مکان مورد توافق منتقل شدند.
پیش از این، شرکت تلویزیونی و رادیویی بی بی سی گزارش داد که نیروهای عرب کردی با حمایت ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده، حدود 250 نفر از شبه نظامیان داعش را از منطقه بیرون کشیدند.
نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در عملیات آزاد سازی مناطق پر جمعیت برای خروج داعشی ها از رقه و دیر ا الزور شرایط را مساعد نمودند. نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاده شده است.
سیلو در مصاحبه با آژانس "انادولی" گفته است از زمان تشکیل نیرو های دموکراتیک سوریه ، کمک های تسلیحاتی و مهماتی آمریکا وجود داشته است.از طریق پاراشوت سلاح در اختیار ی.پ.گ می گذاشتند. او گفته است:من نیز دو محموله کمک تسلیحاتی را تحویل گرفتم. این تسلیحات از نوع سبک بود.
سیلو خاطر نشان ساخت: هنگامی که آمریکایی ها برای نخستین بار به میدان آمدند، در یک پایگاه نظامی کوچک به نام استراحت الوزیر میان حسکه و تل تمر مستقر شدند. درآن جا باند برای بالگرد ساختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала