دگروال آمریکایی : جنگ افغانستان طولانی ترین جنگ برای آمریکا بود

© Photo / Gage SkidmoreСенатор США Джон Маккейн
Сенатор США Джон Маккейн - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا آمریکا می گوید با توجه به اینکه دولت واشنگتن هیچ راهبرد منسجمی برای افغانستان ندارد، در میدان جنگ کشور با شکست مواجه شده است

به گزارش اسپوتنیک، جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا آمریکا در مصاحبه با سی بی اس از بابت باخت نیروهای آمریکایی در میدان جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرد. وی در این باره گفت: آمریکا راهبردی برای افغانستان ندارد و در حال شکست است و ارتش ملی افغانستان هم متحمل شکست های غیر قابل پذیرش می شود. این در حالی است که احتمالا در ادامه توافق ناتو برای اعزام نیروی بیشتر به افغانستان، آمریکا نیز بین 3900 تا 4000 نیروی تازه نفس به کشور اعزام خواهد کرد.
گفتنی است مک کین ماه میلادی گذشته به افغانستان سفر کرد و در بازگشت به آمریکا از بابت عدم ارائه راهبرد منسجم از سوی دولت ترامپ ابراز ناامیدی کرد. نیروهای آمریکایی از سال 2001 و به دنبال حوادث 11 سپتامبر به افغانستان اعزام شدند و ماموریت خود را در سال 2014 پایان دادند حال آنکه تنها 8400 نیروی آمریکایی در کشور باقی ماند. این در حالی است که جنگ افغانستان به عنوان طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا امسال وارد شانزدهمین سال خود می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала