بازگشت اتحادیه اروپا به توافقنامه شنگن

© www.internationales-buero.deبازگشت اتحادیه اروپا به توافقنامه شنگن
بازگشت اتحادیه اروپا به توافقنامه شنگن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیاریای اروپا، برطرف کردن موانع و از سرگیری عمل به توافقنامه شنگن را خواستار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " العالم" یمتریس افراموپولوس" سخنگوی امور داخلی کمیساریای اروپا، بر ضرورت رفع موانع ایجاد شده در مرزهای آلمان، اتریش، دانمارک و ناروی تاکید کرد.

این مقام مسئول اروپایی خاطر نشان کرد: زمان آن فرا رسیده است که آخرین گام های ملموس برای بازگشت تدریجی به از سرگیری پایبندی به توافقنامۀ شنگن فرا رسیده است.
وی افزود: توافقنامه شنگن، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای اتحادیه اروپا است و ما برای حفظ این دستاورد، از هیچ تلاشی نباید فروگذار کنیم.
طبق گزارش رویترز، کمیساریای اروپا این موضوع را پس از آن مطرح کرد که سویدن اعلام کرد قصد دارد به بازرسی اسناد مسافرانی که از دانمارک به این کشور می آیند، پایان دهد. با این حال، دوربین های مراقبت و بازرسی موترها به وسیلۀ اشعۀ ایکس هنگام عبور از مرز، همچنان ادامه خواهد یافت.
اما آلمان، اعلام کرد که با وجود کاهش شمار مهاجرانی که از یونان و غرب بالکان به این کشور می آیند، همچنان به موانع ایجاد شده در مرزهای این کشور نیازمند است تا بتواند به این وسیله خطر تندروها را از این کشور برطرف کند.

توافق نامه شنگن که در عرصۀ بین المللی با نام Schengen Agreement معروف است، قائل به برداشته شدن مرز میان شش کشور اروپایی و امکان سفر بدون نیاز به ویزه میان این کشورها بود.این توافقنامه، در سال 1985میلادی میان پنج کشور اروپایی امضا شد و بعدها کشورهای دیگری نیز به این توافق نامه پیوستند.
در حال حاضر 26 کشور اروپایی به توافق نامه شنگن پایبند هستند.این توافق نامه در سال 1985 در لوکزامبورگ توسط بلجیم، هالند ، لوکزامبورگ، فرانسه و آلمان غربی امضا شد و سپس همه کشورهای اتحادیه اروپا جز انگلستان و ایرلند به آن پیوستند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала