برگشت دو تروریست مالزیای از گوانتانامو

© Sputnik / Denis Voroshilov گوانتانامو
گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا بیشتر متهمان فعالیت های تروریستی را به این زندان منتقل کرده است

 مالزیا تلاش های دیپلماتیک خود را برای بازگرداندن دو بازداشت شده این کشور در زندان 'گوانتانامو' آغاز کرد، در حالی که امریکا سرنوشت این افراد را مورد لحاظ قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر داخله کشور مالزیا که در امریکا بسر می برد روز چهارشنبه با اعلام این مطلب، گفت که ما آنها را در گوانتانامو رها نمی کنیم.

'محمد بشیر' و 'محمد فریک امین' از سال 2006 میلادی در زندان گوانتانامو آمریکا بسر می برند. آمریکا بیشتر متهمان فعالیت های تروریستی را به این زندان منتقل کرده است.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، این دو تروریست مالزیایی و 'رضوان عصام الدین' معروف به حنبلی از اندونزی به عنوان مغز متفکر عملیات تروریستی در بالی بعید است طعم آزادی را به این زودی بچشند.
رضوان عصام الدین، رهبر گروه جنگجوی جماعت اسلامیه سال 2003 میلادی در کشور تایلند و در جریان یک عملیات مشترک با امریکا دستگیر شد. وی متهم به دست داشتن در انفجار بالی اندونزی است که بیش از 200 نفر در آن کشته شدند.
'محمد بشیر' و 'محمد فریک امین' نیز از سال 2006 میلادی تحت بازداشت آمریکا بوده و متهم به فعالیت های تروریستی جماعت اسلامی در منطقه، از جمله انفجار سال 2002 بالی و بمب گذاری سال 2003 هتل ماریوت جاکارتا هستند.
مقام های امریکا همچنین بر این باورند این دو در توطئه ربودن هواپیما به سمت اهدافی در ساحل غربی آمریکا درگیر بوده اند.
معاون نخست وزیر و وزیر داخله کشور مالزی، گفت تلاش های دیپلماتیک در مورد دو مالزیایی ادامه خواهد یافت و تاکید کرد که آنها تنها در صورتی آزاد می شوند که به طور کامل بازسازی شده باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала