فریب نیروهای عراق توسط امریکا برای نجات داعش

© AP Photoعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای آمریکایی فشار زیادی برای کمک به عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار به سمت صحرای عربستان وارد کردند.

فرماندهان عملیاتی گردان‌های حزب الله عراق از انهدام ستون نظامی بزرگ گروه تروریستی داعش در ولایت الانبار با وجود فریبکاری ارتش امریکا برای نجات عناصر این گروه خبر دادند.
رسانه‌های گروهی و شبکه های اجتماعی از صبح روز چهارشنبه اخبار ضد و نقیضی درباره انهدام یک ستون بزرگ از عناصر گروه تروریستی داعش توسط مبارزان گردان‌های حزب الله و نیروهای عشایر و نیروهای امنیتی عراق در شهر عامریه الفلوجه در ولایت الانبار منتشر کرده‌اند.
اما در نهایت، فرماندهان عملیاتی گردان‌های حزب الله عراق جزئیات این عملیات را تشریح و فاش کردند که نیروهای آمریکایی فشار زیادی برای کمک به عناصر گروه تروریستی داعش برای فرار به سمت صحرای عربستان وارد کردند.
این فرماندهان عملیاتی گفتند: یک ستون نظامی متشکل از صدها موتر مختلف از طریق نواحی ناظم المجره و الجزیره معبری در خاکریز ایجاد کرده و به مناطق عامریه الفلوجه و الحبانیه نفوذ کردند. آنها از مناطق زراعی وسیع بین غرب رودخانه از سمت الحلابسه و البوعیفان و البوعاصی به سمت جاده ارتباطی بین المسیب و العامریه به عنوان گریزگاهی به سمت منطقه القائم یا عربستان استفاده کردند.

عراق از اسرائیل غرامت میخواهد - اسپوتنیک افغانستان
عراق از اسرائیل غرامت میخواهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، این فرماندهان افزود: این ستون حامل ذخیرهگاه بزرگی از سلاح و کمربندهای انفجاری بود و علاوه بر این، تعدادی از فرماندهان مهم عربی و خارجی همراه آن بودند.
این فرماندهان فاش کردند: امریکایی ها تلاش کردند تا نیروی هوایی عراق را گمراه کرده و اینگونه القا کنند که این ستون چیزی جز تعدادی از خانواده های عراقی نیستند که از دست ظلم و ستم باندهای جنایتکار به سمت صحرای عراق و عربستان فرار می کنند و همین امر نیز منجر به تاخیر در مشارکت نیروی هوایی در عملیات شد.
این فرماندهان افزودند: اما گردان‌های حزب الله توانستند این توطئه خطرناک را کشف کنند و براساس اطلاعات دقیق با پشتیبانی نیروهای عشایر و پلیس فدرال و جنگنده های ارتش، این گروه از داعشی ها را از بین برده و خودروهای آنها را به آتش کشیده و تعدادی را به غنیمت بگیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала