رئیس‌جمهور پوتین فرمان استعفای حکومت را امضاء کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس‌جمهور پوتین فرمان استعفای حکومت را امضاء کرد
رئیس‌جمهور پوتین فرمان استعفای حکومت را امضاء کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتنی رئیس جمهور روسیه فرمان استعفای دولت را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کرملین با نشر بیانیه می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمان استفعای دولت را امضا کرد.

در بیانیه آمده است: مطابق بند ب ماده 83 و قسمت دوم ماده 117 قانون اساسی فدراسیون روسیه تصمیم می‌گیرم استفعای دولت روسیه را اعلام کنم.

پوتین، صدراعظم آینده روسیه را معرفی کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین، صدراعظم آینده روسیه را مشخص کرد

پیشتر رئیس‌جمهور روسیه از تمامی اعضای کابینه خواسته بود تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال کشورش تاکید کرد زمان آن فرا رسیده است که اصلاحات خاصی در قانون اساسی در نظر گرفته شود تا اولویت آن تضمین شود.

وی گفته بود که روسیه به تدوین قانون اساسی جدید نیازی ندارد. آقای پوتین افزود: پتانسیل قانون اساسی 1993 بسیار فرسوده نیست و تا هنوز از تمام بند های آن استفاده نشده.

رئیس‌جمهور پوتین توضیح داد: می‌خواهم بگویم که لزومی برای تدوین یک قانون اساسی جدید نمی‌بینم و امید دارم قانون اساسی کنونی روسیه تا سال‌ها بتواند به عنوان یک مبنای مطمئن برای حفاظت از حقوق شهروندان این کشور مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال ارائه اصلاحاتی در قانون اساسی و رایزنی روی آن‌ها پیشنهاد می‌شود. پیشنهاد می‌کنم شماری از اصلاحات سازنده که از نظر من برای توسعه بیشتر روسیه منطقی و مهم هستند، مورد گفت‌وگو قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنان گفت که شهروندان کشورش باید بتوانند به اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی رای دهند. به گفته وی، روسیه باید یک ریاست جمهوری قدرتمند باقی بماند و رئیس‌جمهور قادر باشد نخست‌وزیر و معاون‌های او را اخراج کند. ولادیمیر پوتین افزود، پارلمان روسیه باید اختیار انتصاب نخست‌وزیران را داشته باشد، نه این که فقط گزینه رئیس‌جمهور را تایید کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала