رهبر جدایی طلبان یمن پیشنهاد مصالحه در ریاض را پذیرفت

© REUTERS / Khaled Abdullahرهبر جدایی طلبان یمن پیشنهاد مصالحه در ریاض را پذیرفت
رهبر جدایی طلبان یمن پیشنهاد مصالحه در ریاض را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عیدروس الزبیدی، رهبر جدایی طلبان جنوب یمن پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر برگزاری جلسه مصالحه‌ای سیاسیون یمنی در ریاض را پذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از اعلامیه نشرشده توسط رهبری شورای انتقالی جنوبی خبر داده است که روز شنبه واحدات مسلح جنوبی کنترول کامل بر پایتخت اقتصادی یمن، شهر عدن را بدست گرفته اند. سپس فرماندهی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی التیماتوم اعلام کرد تا از ساعت ۰۱:۰۰ شب یکشنبه آتش بند کند، ائتلاف هشدار داد که در صورت نپذیرفتن آتش بس از قدرت نظامی استفاده خواهد کرد.

    نگرانی سازمان ملل از جنگ نیابتی ائتلاف عرب در یمن - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی سازمان ملل از جنگ نیابتی ائتلاف عرب در یمن

براساس گزارش این شبکه، شورای انتقالی جنوبی یمن شرایط آشتی را پس از آن پذیرفت که نیروهای هوایی سعودی برخی از مواضع کلیدی جدایی طلبان در عدن را هدف قرار داد. الزبیدی در اعلامیه نشر شده به آتش بس توافق نموده و گفته است که نیروهای شورای انتقالی جنوبی از ساحه کاخ ریاست جمهوری "معاشیق" بیرون شده و همچنان ساختمان وزارت دفاع، ستاد نیروهای مسلح و پایگاه‌های ارتش را آزاد سازند.

گفته می‌شود که جدایی طلبان اخراج نیروهای شان را از این ساحات آغاز کرده اند، در حالی که در گذشته قطعاْ مخالف این موضوع بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала