از ترامپ تعداد بسیار زیادی مردم در هند استقبال کردند

© AFP 2023 / Nicholas Kammاز ترامپ تعداد بسیار زیادی مردم در هند استقبال کردند
از ترامپ تعداد بسیار زیادی مردم در هند استقبال کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدار با رئیس جمهور ترامپ در هند از هر مراسم دیگری در امریکا بزرگتر بود. استادیوم که این مراسم در آن برگزار شد، مملو از افرادی بود که می خواستند کسی را ببینند که برای سیاست به شخصی مبدل گشته که آیفون و اندروید برای بلک بری به آن مبدل گشتند.

کینیت راپوزا (Kenneth Rapoza) در مطلب منتشره در نشریه Forbes (امریکا) می نویسد، رئیس جمهور امریکا طی سخنرانی در مراسم «سلام، ترامپ»، چشم انداز خود در مورد امریکا را بطور خاص برجسته ساخت. وی همچنین به تفصیل درباره عظمت هند، عظمت فرهنگ ما، مردم ما، روحیه آنها و غیره صحبت کرد. من از او برای سخنان نیکو اش تشکر می کنم.

امریکا حضور نظامی خود را در اقیانوس آرام و هند بیشتر می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا حضور نظامی خود را در اقیانوس آرام و هند بیشتر می‌سازد

هند سالها کشوری بی طرف - نه دوست و نه دشمن - در جنگ سرد بود. پس از جنگ سرد، هند چندین قرارداد بزرگ نظامی به مثابه وسیله برای ایجاد وفاداری اقتصادی و روابط خاص با واشنگتن دریافت کرد. تولید کنندگان نظامی هندی از شرکت تاتا در کارخانه خود در حیدرآباد کابین هایی را برای برخی مدل های هلیکوپتر Sikorsky و طیارات S-130 Hercules لاکهید مارتین تهیه می کنند.

در دهه 90 هندوستان به مثابه زادگاه شرکتهای پیمانکاری فناوری های اطلاعاتی شهرت پیدا کرد که از جمله آنها می توان به خدمات مشورتی  Tata ITو کارخانجات بزرگ دیگری همچون Infosys و Vipro اشاره کرد. اکنون حتی تعداد بیشتری از آنها نیز وجود دارد و آنها در ساحه کوچکتر در بازار نسبت به سلف شان خدمات انجام میدهند.

همه آنها در طول سالها به شدت مورد انتقاد قرار می گرفتند، زیرا آنها عمدتا شهروندان هند را استخدام می کردند. امریکایی ها، از جمله امریکایان هندی الاصل، احساس می کردند که این به ضرر آنها است. در نتیجه، اعتبار این شرکت ها تا اندازه خراب شد.

اعلام زمان رزمایش مشترک هند و امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زمان رزمایش مشترک هند و امریکا

برای هندوستان، نگرش خیرخواهانه ترامپ مهم است، قبل از هر چیز، برای این شرکتهای خدمات فناوری اطلاعاتی که به دلیل تشدید قوانین اخذ ویزای H-1b امریکایی، نمی خواهند بازنده بمانند (به کارفرمایان امریکایی اجازه می دهد تا بطور موقت کارگران خارجی را به صورت حرفه ای استخدام کنند) - این مهمترین نگرانی صدراعظم ناریندرا مودی است که درباره آن بارها در طول بازدیدهای رسمی خود صحبت کرده است.

اما برای ترامپ و ایالات متحده، ارزش واقعی هند این است که برای تولید کنندگان بین المللی جایگزین چین شده است. قدرت لوجستیکی چین را ندارد، اما برای سرمایه گذاری در این منطقه مناسب است. به همین دلیل، هند سزاوار نگرش جدی از جانب کسانی است که نگران جنگ تجاری با چین هستند.

تاکنون فقط قراردادهای نظامی در محراق توجه قرار دارند. و هنوز مشخص نیست که این قراردادها چه خواهند بود.

هند و امریکا قرار داد 10 میلیاردی امضا می کنند - اسپوتنیک افغانستان
امضای قرارداد 10 میلیارد دالری میان هند و امریکا

در داخل ایالات متحده، دیدار ترامپ به عنوان "بررسی سریع" در دستور کار 2021 در مورد انتخاب مجدد وی در ماه نوامبر قرار دارد. در میان چیزهای دیگر، آنها در مورد معامله تجاری با هندوستان زمزمه می کنند که نتیجه گیری دهلی نو بسیار دشوار است، زیرا اداره ترامپ به هیچ گونه سازش و مصالحه حاضر نیست.

پراناب دهال سامانتا (Pranab Dhal Samanta) مدیر مسوول نشریه هندی The Economic Times گفت: "مذاکرات در مورد معاملات تجاری تغییرات جدی در برنامه ها و برنامه های سیاسی نشان می دهد. "معامله تجاری مینیاتوری" که در حال مذاکره است ، ادامه آنچه است که ایالات متحده از سال 2016-2018 هنگام رسیدن ترامپ به قدرت بر آن اصرار داشت، بوده است. هند سرسختانه معامله می کند، ایالات متحده ناراضی بود و مذاکرات به چیزی منجر نمی شد، تا زمانی که ترامپ در مورد افزایش نرخ تصمیم گرفت. وی گفت: "هند معامله می خواهد، اما به نظر می رسد که واشنگتن تصمیم گرفته است لیست الزامات را گسترش دهد."

همه چیز به مودی مربوط است و به بهبود زیرساخت ها بستگی دارد. در سال گذشته، مودی مالیات بر همه سرمایه گذاری های جدید در هند را نصف کرد. در هند نرخ مالیات شرکتی 30% و در چین 25 است.

سامانتا در مقاله ای در مورد این بازدید می نویسد: "به نظر می رسد كه ترامپ برای هندوستان در دوره دوم ریاست جمهوری برنامه ای دارد." - هند به هر حال باید آماده باشد. بهترین گزینه برای آن، پیمایش سریع برنامه 2021 با رئیس جمهور فعلی امریکا است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала