ایجاد نخستین شرکت تولید برق حرارتی در افغانستان

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد نخستین شرکت تولید برق حرارتی در افغانستان
ایجاد نخستین شرکت تولید برق حرارتی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیات پاور نخستین شرکت شخصی تولید برق حراراتی از گاز طبیعی را با سرمایه گذاری میلیون ها دالر در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، این پروژه در سه مرحله، مرحله نخست، 42 میگا وات برق، مرحله دوم، 92 میگا وات و در مرحله سوم تا 200 میگا وات برق از گاز طبیعی کشورتولید می کند.

امنیت ملی: مسوولان انفجار پایه برق در سالنگ دستگیر شدند + عکس - اسپوتنیک افغانستان
امنیت ملی: مسوولان انفجار پایه برق در سالنگ دستگیر شدند + عکس
وزارت معادن و پترولیم می گوید که این پروژه از مهم ترین پروژه های زیربنایی در کشور است، فاز نخست آن به زودی به بهره برداری سپرده می شود.

سیحون کامگار سخنگوی وزارت معادن و پترولیم می گوید: یکی از پروژه های که نزد ما به عنوان پروژه های موفق شناخته شده است و کارهایش در مراحل پایانی است که می توان گفت ۹۸ درصد کارهایش پیش رفته است، پروژه تولید برق از گاز طبیعی شبرغان یا بیات پاور است. این پروژه با سرمایه گذاری حدود ۳۸.۵ میلیون دالر توسط شرکت بیات پاور در ساحه یتیم تاق در حال احداث است.
پس از تکمیل شدن کل پروژه تولید برق حرارتی از گاز طبیعی توسط این شرکت به شبکه ملی وصل می شود، این پروژه از کل برق تولیدی داخل کشور، بیشتر برق تولید خواهد کرد.
مسئولان اتاق های تجارت نیز این پروژه را حیاتی می خوانند، و در کنار دادن برق به صد ها هزار خانواده و کارخانه تولیدی، هزاران شغل نیز ایجاد می کند.
خان جان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری می گوید: شرکت بیات نه تنها در این عرصه بلکه در تمام عرصه ها گام های خوبی برداشته است، برای افغانستان ظرفیت های آورده است و فرصت و زمینه کار را برای افغانان مهیا کرده است. بیات در شرایط بسیار سخت در افغانستان سرمایه گذاری کرده است.
آگاهان اقتصادی نیز، این اقدام را برای خودکفایی شدن در تولید برق کشور می خوانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала