ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند
ترامپ: نظامیان آمریکایی با سرعت مناسب افغانستان را ترک می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده بار دیگر بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد و گفت که با سرعت مناسب نیرو های آمریکایی، افغانستان را ترک خواهند کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در صحبت با خبرنگاران در کاخ سفید، بار دیگر سخنان همیشگی خود را تکرار کرد و گفت: «ما واقعاً به عنوان سرباز عمل نمی‌کنیم، عملکرد ما مثل پولیس است. ما برای پاسبانی به آنجا نرفته‌ایم.» او افزود: «ما قوای آمریکایی را از افغانستان خارج می‌کنیم»

آقای ترامپ تاریخی را برای خروج کامل قوای آمریکایی از افغانستان مشخص نکرد اما گفت که "به سرعت هرچه مناسب" نظامیان این کشور افغانستان را ترک خواهند کرد.

واکنش ترامپ به حملات در افغانستان: ما نمی‌توانیم کار پولیس را انجام بدهیم  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به حملات در افغانستان: ما نمی‌توانیم کار پولیس را انجام بدهیم

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما 19 سال است که آنجا هستیم. ما واقعا مثل سرباز رفتار نمی‌کنیم بلکه به عنوان پولیس رفتار می‌کنیم.

وی در پاسخ به زمانبندی این هدف ادامه داد: من هیچ هدفی ندارم اما به محض اینکه معقول باشد در طی یک دوره زمانی این کار را انجام می دهیم.

 رئیس جمهور آمریکا همچنین اضافه کرد که "ما با طالبان و رئیس جمهور در تعامل هستیم، آنان مسیر خود را هموار کردند.

روزنامۀ نیویارک تایمز از قول منابع آگاه گزارش داده است که آقای ترامپ در آستانۀ انتخابات ریاست جمهوری که خود نامزد حزب جمهوریخواه در آن است، تلاش دارد تا وعدۀ انتخاباتی سال 2016 اش مبنی بر پایان دادن جنگ افغانستان و برگرداندن سربازان امریکایی به کشور شان را جامۀ عمل بپوشاند

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان یکی از نکات اساسی توافقنامۀ صلح میان طالبان و امریکا است که زمستان سال گذشته در دوحه پایتخت قطر امضا شد. 

بر اساس این توافقنامه، ایالات متحده باید در جریان 135 روز پس از امضای این سند، شمار نظامیان خود را در افغانستان به 8600 نفر کاهش بدهد و متناسباً قوای ناتو نیز کاهش یابد و تا مدت 14 ماه پس از امضای این توافقنامه تمام قوای خارجی از افغانستان بیرون شوند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала