خلیلزاد به دوحه رفت

© Photo / EK / EKخلیلزاد به دوحه رفت
خلیلزاد به دوحه رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان برای گفتگو با طالبان به دوحه پایتخت قطر سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا روز سه‌شنبه (19مه) اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان برای برگزاری مذاکرات با طالبان، وارد دوحه، پایتخت قطر شده است.

خلیلزاد: ما از سازش استقبال می کنیم - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: ما از سازش دو رهبر استقبال می کنیم

وزارت خارجه امریکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به‌منظور فراهم کردن زمینه برای گفت‌وگوهای صلح به دوحه رفته‌است.
در خبرنامه وزارت خارجه امریکا آمده است: "زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا برای حل و فصل بحران افغانستان به تاریخ 19می به دوحه، رفته است. در دوحه خلیلزاد با نمایندگان طالبان ملاقات و گفتگو می‌کند و سپس به کابل میاید و با مقام‌های حکومت افغانستان دیدار کند.
این درحالیست که مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله افغانستان روز دوشنبه (18مه) در یک نشست مشترک خبری با سرپرست ریاست امنیت ملی و رییس ستاد ارتش گفت: “طالبان پس از ختم مرحله کاهش خشونت ها، از تعهداتی که در توافقنامه با ایالات متحده امریکا داشتند، عدول کرده اند.”
او با اشاره به حملات اخیر در شفاخانه 300 بستر دشت برچی کابل، ننگرهار و گردیز و حمله صبح امروز گروه طالبان به مرکز ثقافت اسلامی در شهر غزنی گفت: “طالبان در پهلوی آغاز جنگ بهاری اعلام نشده، رابطه نزدیکی را که با تروریزم بین المللی داشته، قطع نکرده، بلکه آن را با شیوه های نو تقویت کرده است.”
پس از دستور هفته گذشته رییس جمهور، نیروهای دفاعی و امنیتی کشور حملات هوایی و زمینی خود را در تمام افغانستان آغاز کرده و در نتیجه آن، تااکنون تلفات سنگینی به طالبان وارد شده و این عملیات ها تا امر بعدی ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала