غنی: در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت اقدامات عملی صورت گیرد

© ارگ ریاست جمهوری غنی: در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت اقدامات عملی صورت گیرد
غنی: در قسمت اصلاحات بنیادی در د آریانا افغان هوایی شرکت اقدامات عملی صورت گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از گفت و گوی رئیس جمهور این کشور با مسئولان آریانا افغان هوایی شرکت خبر داد.
پرواز هواپیماهای آریانا به ارومچی از سر گرفته شد - اسپوتنیک افغانستان
پرواز هواپیماهای آریانا به ارومچی از سر گرفته شد

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، پیش از ظهر امروز با مسئولان د آریانا افغان هوایی شرکت در پیوند به تطبیق اصلاحات در این شرکت و انتقال اموال توسط هواپیماهای آن، از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت نمود.

در این ویدیو کنفرانس که در ارگ انجام شد، در آن رئیس عمومی ادارۀ امور، سرپرست های وزارت های مالیه، صنعت و تجارت نیز حضور داشتند، ابتدأ عالم شاه ابراهیمی رئیس عمومی شرکت هوایی آریانا گزارش خویش را در مورد انتقال اموال تجارتی توسط هواپیماهای شرکت هوایی آریانا به جلسه ارائه کرد و گفت که شرکت هوایی آریانا طرح انتقال اموال تجارتی (Cargo) را با همکاری وزارت صنعت و تجارت و اتاق تجارت و صنایع افغانستان نهایی کرده است.

وی افزود، که با عملی شدن طرح متذکره اموال تاجران از قبیل میوه جات تازه صادرات و واردات مواد اولیه توسط هواپیماهای این شرکت صورت خواهد گرفت. همچنان حاصلات زراعتی کشور بادرنظرداشت وضعیت کنونی ویروس کرونا به بازار های منطقوی عرضه خواهد گردید.

سپس اجمل احمدی سرپرست وزارت صعنت و تجارت گفت، که این وزارت آماده است تا روی عملی شدن پلان انتقال کارگو با شرکت هوایی آریانا و اتاق تجارت و صنایع افغانستان تسهیلات لازم را فراهم نماید.

غنی پس از شنود گزارش شرکت هوایی آریانا، به مسئولان وزارت های مالیه و صنعت و تجارت هدایت داد تا در عملی نمودن طرح انتقال کارگو اقدامات لازم را به همکاری بانک انکشاف آسیایی روی دست گیرند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد، که صادرات و سکتور خصوصی تقویه گردد و سرمایه گذاری در بنادر و به خصوص میدان هوایی بین المللی کابل صورت گیرد تا تسهیلات لازم برای سکتور خصوصی و تاجران مهیا گردد.

همچنین غنی مسئولان شرکت هوایی آریانا را مؤظف نمود تا در قسمت اصلاحات بنیادی در مربوطات دآریانا افغان هوایی شرکت با همکاری رئیس واحد انسجام شرکت های دولتی و مختلط کار نموده، اقدامات عملی انجام دهند.

یادآوری می کنیم، که شرکت هوایی آریانا یکی از پیشینه ترین شرکت های هوایی افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала