ٖپنتاگون: توافقنامه غنی و عبدالله مبنی بر تقسیم قدرت آماده می‌شود

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airٖپنتاگون: توافقنامه غنی و عبدالله مبنی بر تقسیم قدرت آماده می‌شود
ٖپنتاگون: توافقنامه غنی و عبدالله مبنی بر تقسیم قدرت آماده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا می‌گوید که پنتاگون منتظر توافق رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله است تا تیم مذاکره کننده با طالبان ایجاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در جریان سخنرانی در کنفرانس آنلاین نهاد بروکینگز در واشنگتن گفت: "حکومت افغانستان باید خود را سازماندهی کند و به توافق برسد. تا جایی که ما آگاهیم حالا ممکن توافقنامه مبنی بر تقسیم قدرت میان عبدالله و غنی، آماده می‌شود. اگر این کار موفقانه باشد، ما می‌توانیم تیم بین‌الافغانی مذاکره کننده را که بتواند پشت میز مذاکره با طالبان بنشینند را ایجاد کنیم".

مارک اسپر: طالبان خشونت را کاهش نداده، اما بر امریکایی‌ها حمله نمی‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
مارک اسپر: طالبان خشونت را کاهش نداده، اما بر امریکایی‌ها حمله نمی‌کنند

به گفته وی، امریکا به حمایت از شرکای افغانی ادامه می‌دهد و بر طالبان حملات وارد می‌کند.

اسپر همچنان خاطر نشان ساخت که با وجود پاندمی کرونا ویروس، امریکا توافقنامه با طالبان مبنی بر اخراج نیروها در سال آینده را عملی خواهد کرد.

وی گفت: "ما به راحتی می‌توانیم مثل گذشته تعداد خود را کاهش دهیم... رعایت شرایط توافقنامه و سپس اتخاذ تصمیم با در نظرداشت اوضاع".

پیش از گزارش شده بود که وزیر دفاع امریکا با اشاره به اینکه طالبان در افغانستان سطح خشونت را کاهش نداده اند، گفته بود که جنگجویان طالب بر نیروهای امریکایی حمله نمی‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала