کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس مسائل سیاسی در آمریکا گفت که طالبان در پی ایجاد نظام اسلامی و مشروعیت نظام از طریق علما هستند و ساختار کنونی در این کشور را نیز قبول ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، «بارنت روبین» مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس برجسته مسایل افغانستان با بررسی مخالفان و مدافعان تمرکززدایی قدرت در افغانستان در یک مصاحبه  اظهار داشت که مسئله کنونی در افغانستان درباره تمرکز قدرت و یا تمرکززدایی نیست  و راه‌حل وجود پاسخگویی و حاکمیت قانون در این کشور است.

وی با اشاره به طرفداران تمرکززدایی قدرت در نظام سیاسی افغانستان و وجود فساد گسترده در این کشور نیز تصریح کرد که «تمرکززدایی فساد به‌معنی حکومتداری خوب نیست».

 طالبان: آتش‌بس فقط در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح شدنی است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: موضوع آتش‌بس فقط در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح خواهد شد

روبین گفت که مشکل طالبان با دولت افغانستان بر سر تمرکز قدرت نیست و راه‌حل تقسیم اراضی کمکی به روند صلح نمی‌کند در عین حال خواست طالبان برای ایجاد «نظام اسلامی» نیز مربوط به قلمرو و اراضی تحت کنترل نیست.

وی تصریح کرد که طالبان با تفسیر کلمات خدا مدعی قدرت است، خود را مشروع می‌داند و خواستار قدرت علما می‌باشد و این موضوع هیچ ارتباطی با تمرکز و یا تمرکززدایی قدرت در ساختار سیاسی کنونی افغانستان ندارد.

گفتنی است که طالبان چند روز پس از امضای توافق با آمریکا نیز تصریح کرد که «جهاد» این گروه برای پایان اِشغال و برپایی حاکمیت اسلامی ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала