وزیر صحت افغانستان از سرایت کرونا ویروس به خانه‌های مردم هشدار داد

© Photo / Government Media and Information Centerوزیر صحت عامه افغانستان فیروزالدین فیروز
وزیر صحت عامه افغانستان فیروزالدین فیروز  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیروزالدین فیروز با ابراز نگرانی از گسترش ویروس کرونا، هشدار می‌دهد که اگر مردم در برابر توصیه‌های صحی بی‌پروایی نشان دهند، این ویروس به خانه‌های آنان سرایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت‌عامه جمهوری اسلامی افغانستان که امروز (چهارشنبه، ۲۷حمل) برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضای مجلس نماینده‌گان به این مجلس رفته بود، تأکید کرد که بیماری شماری از بیماران مشکوک کووید – ۱۹ به علت مراجعه نکردن آنان به مرکزهای صحی، تشخیص نمی‌شود.

دختران رباتیک افغانستان به جنگ کرونا رفته اند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
دختران رباتیک افغانستان به جنگ کرونا رفته اند + ویدیو

وی افزود: "فریاد می‌‎زنم، خواهش می‌کنم، زاری می‌کنم؛ درخانه‌های تان بمانید، توصیه‌های وزارت صحت‌عامه را جدی بگیرید، و وطن را نجات دهید".

وزیر صحت‌ عامه از اعضای مجلس نماینده‌گان نیز به علت بی‌پروایی در برابر مبتلا شدن به ویروس کرونا انتقاد کرد: "عدم توجه و عدم شنیدن پیام‌های وزارت صحت عامه توسط وکلای محترم سبب خرابی ملک است".

وحید عمر، مشاور رییس‌جمهور غنی نیز که همراه با وزیر صحت به مجلس رفته بود، گفت که تاکنون سه و نیم میلیارد افغانی برای مبارزه با بیماری کووید – ۱۹ اختصاص یافته‌است و به‌زودی چندین میلیارد افغانی دیگر نیز برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص خواهد یافت.

وزیرصحت‌عامه در این نشست مجلس، از آغاز کار بیست و پنج گروه ثابت و سیار این وزارت در کابل خبرداد و گفت که قرار است برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حدود صدهزار بستر آماده شوند. 

تاکنون ۷۸۴ رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده‌ است که بیشترین آن در ولایت‌های هرات و کابل استند. ۲۶ تن هم در اثر این بیماری جان‌های شان را از دست داده‌اند و ۴۳ تن هم صحت‌یاب شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала