85 درصد بیماران کرونا در هرات در انزوای خانگی به ‌سر می‌برند

© Photo / H A85 درصد بیماران کرونا در هرات در انزوای خانگی به ‌سر می‌برند
85 درصد بیماران کرونا در هرات در انزوای خانگی به ‌سر می‌برند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از میان 280 بیمار مبتلا به کرونا در ولایت هرات تنها 40 تن آنان در شفاخانه زیر درمان استند و دیگر بیماران در خانه‌‌های‌شان زیر درمان استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست صحت عامه ولایت هرات می‌گوید که داکتران با این بیماران در تماس استند و همه روزه اوضاع صحی شان را بررسی می‌کنند.

محمد رفیق شیرزی، سخن‌‎گوی ریاست صحت عامه هرات گفت: «از مجموع واقعات مثبت ویروس کرونا که در هرات ثبت شده‌است، حدود چهل بیمار در شفاخانه شماره یک کووید- 19 در قرنطین به‌سر می‌برند و سایر بیماران در خانه‌های شان استند. با این بیماران در تماس استیم و وضعیت شان بررسی می‌شود».

کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان/ با ثبت 70 مورد جدید؛ شمار مبتلایان به 784 تن رسید

شماری از بیماران مبتلا به کرونا که در انزوای خانه‌گی به‌سر می‌برند، علت منزوی شدن شان در خانه را نبود امکانات در شفاخانه می‌دانند.

محمد، یکی از این بیماران بیان داشت: «دلیل ترک شفاخانه کووید- 19 شیدایی این بود که در آن‌جا امکانات نبود و ما - هفتاد مریض - در یک سالون بودیم و همه از یک تشناب استفاده می‌کردیم. من ترجیح دادم که به خانه بیایم و در خانه قرنطین بمانم. نزدیک به یک ماه می‌شود که در خانه قرنطین استم، اما هیچ کمکی از سوی دولت نشده‌است و تمام مصارف بیماری را خودم پرداخت کردم..»

مقام‌های محلی هرات می‌گویند که بیش از 200 میلیون افغانی را خرج مبارزه با ویروس کرونا کرده‌اند و بیشتر این پول در درمان بیماران و خریداری وسایل صحی مصرف شده‌است.

غلام داوود هاشمی، معاون والی هرات اظهار داشت: «ما بیشتر در بخش صحت پول را مصرف کردیم. وقتی در بخش صحت می‌گوییم بحث تداوی مریضان، غذای مریضان، وسایل و امکانات است. بیشتر روی بخش صحت تمرکز داریم».

اما، برخی از اعضای شورای ولایتی هرات مصرف میلیون‌ها افغانی را به‌منظور درمان و مراقبت از بیماران کرونا در این ولایت را پرسش برانگیز می‌دانند.

کبیر ایثار، عضو شورای ولایتی هرات گفت: «کمبود امکانات در شفاخانه‌ها باعث می‌شود که بیماران به خانه‌های شان بروند و این موضوع خطر مبتلا شدن خانواده‌ها به ویروس کرونا را بیشتر ساخته‌است».

ولایت هرات که برای نخستین‌بار ویروس کرونا در افغانستان در این ولایت ثبت شد، اکنون بیشترین شمار آلوده شده‌گان به این ویروس را در کشور دارد.

تاکنون 784 رویداد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала