کرونا در افغانستان/ بیش از 4 هزار و 500 زندانی به فرمان رئیس جمهورغنی آزاد شدند

© Photo / ریاست محبس مرکزی پلچرخیزندان پلچرخی کابل
زندان پلچرخی کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان ها تاکنون چهار هزار و 518 زندانی به‌شمول مردان و زنان از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه "تلویزیون 1" افغانستان، بر اساس فرمان رییس جمهور غنی،   قرار است از 9 تا 10 هزار زندانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، آزاد شوند.

اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گوید که تاکنون هیچ واقعه مثبت ویروس کرونا در زندان‌ها ثبت نشده است.

بر در اعلامیه اداره تنظیم امور زندان‌ها آمده است که موارد مشکوک به ویروس کرونا به‌صورت عاجل با وزارت صحت عامه و شفاخانه افغان – جاپان شریک می‌شود که نتیجه‌ی تمامی موارد مشکوک تاکنون منفی بوده است.

بر اساس فرمان اشرف غنی بیش از 1500 زندانی رها شدند - اسپوتنیک افغانستان
بر اساس فرمان اشرف غنی بیش از 1500 زندانی رها شدند

در این اعلامیه همچنان آمده است که براساس پیشنهاد اداره تنظیم امور زندان‌ها، بیش از 70میلیون افغانی برای تهیه و تدارک تجهیزات مورد نیاز و ترمیم اساسی دو ساختمان در محوطه زندان مرکزی پل‌چرخی منظور شده و کار آن جریان دارد. این اقدام به‌خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تراکم زندانیان در زندان پل‌چرخی روی‌دست گرفته شده است.

این در حالی است که با ثبت 70 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به بیماری بیماری COVID- در افغانستان به 784 تن رسید که از این میان، 23 تن آنان جان باخته و 40 تن دیگر بهبود یافته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала