وزارت صحت: 6.25 درصد کارمندان شفاخانه امیری مبتلا به کرونا هستند

© وزارت صحتوزارت صحت: 6.25 درصد کارمندان شفاخانه امیری مبتلا به کرونا هستند
وزارت صحت: 6.25 درصد کارمندان شفاخانه امیری مبتلا به کرونا هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت صحت اعلام کرده است که درمانگاه‌ امیری الا تکمیل معاینات داکتران و نتیجه آنها بسته خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن که یک داکتر شفاخانه امیری در نتیجۀ بیماری ویروس کرونا جان باخت، فعالیت‌های این شفاخانه از سوی وزارت صحت افغانستان الا تکمیل معاینات کارمندان این شفاخانه به حالت تعلیق در آمد.
وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت: 6.25 درصد کارمندان این شفاخانه (امیری کمپلکس)، به ویروس مبتلا شده‌اند."
آقای مایار از تمام مردم می‌خواهد که درخانه‌ها بمانند وی می‌گوید: "اکنون هیچ جایی کابل مصون نیست و بسیار مراقب باشید."
مسعود اندرابی روز سه‌شنبه (19 حمل 1399)، در یک پیام ویدیوی گفت، که سر از روز چهارشنبه، با توظیف 1600 سرباز پولیس و 400 عراده موتر، گشت‌وگذار در شهر کابل متوقف می‌شود.
او به نیروهای پولیس دستور داد تا به جز موارد استثنایی به شمول کارمندان صحی، خبرنگاران، بخش مخابرات و خرید مواد خوراکی، به هیچ کسی اجازه‌ی گشت‌وگذار را ندهند.
اندرابی تأکید کرد: "برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، نیروهای پولیس نباید با هیچ کسی مراعات کنند. جلو گشت‌وگذارهای غیرضروری باید گرفته شود. جلو تفریح رفتن گرفته شود".
سرپرست وزارت داخله افغانستان گفت، که همه ای راه‌های منتهی به ننگرهار، قرغه و شمالی، باید مسدود شود تا مردم برای تفریح از خانه‌های شان بیرون نشوند.
یادآوری می کنیم، که منع گشت و گذار در کابل از تاریخ نهم ماه حمل وضع شده بود و در جریان چند روز گذشته بسیاری از باشندگان کابل نسبت به محدودیت های وضع شده بی اعتنایی کرده و به مکان های تفریحی رفته بودند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صحت، تا کنون 73 مورد مثبت ویروس کرونا در شهر کابل شناسایی شده است. به گفته‌ی مسئولان وزارت صحت، بیشترین این موارد، در غرب شهر کابل ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала