ابتلای 41 کارمند صحی به ویروس کرونا در ولایت هرات

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanابتلای 41 کارمند صحی به ویروس کرونا در ولایت هرات
ابتلای 41 کارمند صحی به ویروس کرونا در ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گویند، 41 کارمند این شفاخانه که شامل داکتران، پرستاران و کارمندان اداری می‌شوند، به بیماری کووید- 19 دچار شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، تنها در یک هفته گذشته 25 تن از داکتران و کارمندان صحی شفاخانه حوزه‎یی هرات به بیماری کووید- 19 مبتلا شده اند.

ناصر حبیب رئیس شفاخانه حوزه یی هرات می‌گوید: «تعدادی از داکتران و کارمندان خدماتی، اداری و نرسینگ ما به ویروس کرونا مبتلا شده اند اما خوشبختانه وضعیت همه خوب است و هیچ کدام وضعیت وخیم ندارد».

ثبت 56 رویداد تازۀ ویروس کرونا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ثبت 56 رویداد تازه ویروس کرونا در افغانستان

شماری از داکتران نگران افزایش مبتلا شدن کارمندان صحی به ویروس کرونا استند. آنان از وزارت صحت عامه می‌خواهند که امکانات ایمنی بیشتری در اختیار کارمندان صحی قرار دهد.

بشیر احمد بارکزی یک داکتر شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گوید: «شفاخانه های و مراکز درمانی جاهایی استند که ما بیشترین تماس را با ویروس کرونا داریم و نیاز است که وسایل و امکانات مورد نیاز در اختیار ما قرار داده شود».

کمال ناصر فقیریار دیگر داکتر شفاخانه حوزه‌یی هرات می‌گوید: «خواست من از وزارت صحت عامه این است که در قسمت محافظت داکترانی که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و در تداوی مریضان کار می کنند اقدام کند».

مسوولان صحت عامه هرات مبتلا شدن سه داکتر شفاخانه کووید- 19 این ولایت به ویروس کرونا را تایید می‌کنند. در همین حال ریاست صحت عامه هرات کمبود امکانات صحی به منظور حفاظت از داکتران در برابر ویروس کرونا در مرکزهای صحی این ولایت را می پذیرد.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی ریاست صحت عامه هرات گفت: «نظر به مشکلی که در تدارکات و بودجه وجود دارد نمی‌توانیم تمامی کارمندان صحی را با امکانات مورد نیاز مجهز بسازیم. این مشکل وجود ندارد و امکان ندارد که تمام کارمندان صحی افغانستان با امکانات مورد نیاز مجهز باشند و تمام نکات ایمنی را رعایت کنند».

شمار کارمندان صحی دچار به کووید- 19 در ولایت هرات هفته پیش شانزده تن بود اما حالا به چهل و یک تن افزایش یافته است. اکثر این داکتران و کارمندان صحی در انزوای خانه گی به سر می‌برند و وضعیت صحی شان مناسب خوانده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала