آمریکا از انتقال صلاحیت‌های وزارت مالیه به ارگ نگران است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais آمریکا از انتقال صلاحیت‌های وزارت مالیه به ارگ نگران است
 آمریکا از انتقال صلاحیت‌های وزارت مالیه به ارگ نگران است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا از انتقال صلاحیت‌های وزارت مالیه به کاخ ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، آلیس ویلز معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی با نشر گزارش انستیتوت صلح ایالات متحده در مورد تغییرات پسین در وزارت مالیه افغانستان، آن را نگران‌کننده خوانده و گفته که مردم افغانستان نیازمند یک دولت پاسخگو استند.

خانم ویلز در  تویتی گفته است: “مشکل جدی است USIP گزارش میدهد که دولت افغانستان در حال محدود ساختن و تضعیف وزارت مالیه، است و این نهاد را مستقیم در زیر نظر کاخ ریاست جمهوری گرفته اند. در حالیکه مردم افغانستان به دولت پاسخگو احتیاج دارند.”

نگرانی این است که اقدام تازه رییس جمهور غنی، وزارت مالیه را که وظیفه اصلی آن حراست از ثبات مالی و بودجوی افغانستان است، به یک نهاد اداری و تدارکاتی کوچک تبدیل می‌کند و پیامدهای زیان‌بار در روند توسعه و حکومتداری خواهد داشت.

دیدار رئیس جمهور با آلیس ویلز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا: ماموران فاسد در افغانستان باید محاکمه شوند

انستیتوت صلح ایالات متحده گفته است که فرمان رییس‌ جمهور غنی در این باره خطر سیاسی سازی نهادهای کلیدی مالی، متمرکز سازی فساد و کاهش درآمدها را به همراه خواهد داشت.

با این حال، برخی آگاهان می‌گویند که ارگ می‌خواهد روند های مالی را در انحصار خود در آورد.

وزارت مالیه و کاخ ریاست جمهوری تاکنون در این باره چیزی نگفته است. با تصمیمی که گفته می‌شود رییس جمهور غنی در مورد وزارت مالیه گرفته، بخش‌های کلیدی و اساسی کار این وزارت که ماموریت اصلی آن تا امروز بوده، به ارگ واگذار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала