استقبال حامد کرزی از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر استقبال حامد کرزی از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان
استقبال حامد کرزی از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان از امضای توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان استقبال می‌کند و می‌گوید که امیدوار است این توافق دروازۀ صلح دایمی در کشور را باز کند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در اعلامیه‌ای گفته که امیدوار استکه این توافق نامه یک سو راه را برای صلح پایدار بگشاید و از سوی دیگر روند صلح توسط افغان‌ها رهبری و اجرایی شوند.

توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان امروز در دوحه، از سوی زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا و ملابرادر، معاون سیاسی طالبان امضا شد. آقای کرزی آن را گام بزرگ برای پایان جنگ و استقرار صلح در کشور خوانده است.

در اعلامیه آمده است: امیدوارم توافق‌نامه امروز میان تحریک طالبان و ایالات متحده امریکا از یک سو راه را به سوی صلح پایدار بگشاید و از سوی دیگر موجب شود تا روند صلح و کلیه تلاش های صلح جویانه توسط خود افغان ها رهبری و اجرایی شوند. مردم افغانستان انتظار دارند که صلح موجب تحکیم وحدت ملی، استقرار یک نظام مقتدر و واحد، مبتنی بر قانون و استقلال کامل کشور گردد. تلاش های صلح، همان گونه که باید موجب استقرار ثبات و امنیت در مملکت ما شوند، باید موجبات بیرون کردن افغانستان از میدان رقابت های میان کشور های دیگر را نیز فراهم آورد.

اعلامیه می‌افزاید که با بر قراری صلح افغانستان باید به مرکز اعتماد و همکاری های منطقوی و به کانون همزیستی ملت های منطقه تبدیل گردد. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ما افغان ها با تحکیم صفوف خود متحدانه به سوی آغاز مذاکرات بین الافغانی قدم برداریم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала