کرونا صادرات جلغوزه از افغانستان به چین را هم متوقف کرد

© Photo / MOAAکرونا صادرات جلغوزه از افغانستان به چین را هم متوقف کرد
کرونا صادرات جلغوزه از افغانستان به چین را هم متوقف کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرگانان و صاحبان کارخانه‌ های پروسس جلغوزه روز چهارشنبه (30 دلو) در کابل از بهر توقف صادرات جلغوزه به چین نگران استند و می‌گویند که در حال حاضر «بیش از 100 تُن جلغوزه منتظر صادر شدن،» به چین استند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، چین بزرگترین بازار برای جلغوزه افغانستان است، اما با شیوع ویروس کرونا در این کشور، از مدت 20 روز بدینسو روند صادرات جلغوزه به این کشور، متوقف شده است.

امسال بیش از ۲۴ هزار تُن جلغوزه در افغانستان برداشت خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
امسال بیش از ۲۴ هزار تُن جلغوزه در افغانستان برداشت خواهد شد

شیر علی زدران بازرگان جلغوزه در پایتخت در این باره گفت: «زمان زیادی می ‌شود که جلغوزۀ ما از صادرات به چین بازمانده است، در انبارهای ما جای نیست».

بر بنیاد اطلاعات شرکت‌ های صادر کنندۀ جلغوزه، در حال حاضر بهای یک کیلو گرام جلغوزۀ افغانستان در بازارهای چین تا 2800 افغانی و هر کیلو گرام مغز جلغوزه در این بازارها تا 7 هزار افغانی، به فروش می‌‌رسد.

سید زمان هاشمی، رئیس هیئت عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته است که هرچند پروازها به چین کمتر شده اند، اما این روند بر صادرات اثرات زیادی نداشته است، «ما درحال حاضر به دیگر کشورهای جهان صادرات داریم».

فصل صادرات جلغوزه همه ساله در ماه میزان آغاز و تا سه ماه، تکمیل می‌‌شود، اما امسال به علت تأخیر در صادرات جلغوزه به چین، تاکنون بخشی از جلغوزه‌یی که برای صادرات به چین آماده شده اند، در انبارها مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала