پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد

© Sputnik / JAK / JAKپدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد
پدرام: اعلام نتایج مفهوم آزادی عدالت وانصاف را لگدمال کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریس تیم انتخاباتی آزادی-عدالت-امنیت و رهبر کنگره‌ ملی افغانستان اعلام نتایج را از سوی کمیسیون مستقل انتخابات محکوم کرده و غیر قانونی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، لطیف پدارم، ریس تیم انتخاباتی آزادی-عدالت-امنیت و رهبر کنگره‌ ملی افغانستان امروز تاریخ 19 فبروری پس از اعلام نتایج از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در صفحه فیسبوک نوشت: "کمیسیون نامستقل انتخابات با اعلام نتایج تقلبی انتخابات ریاست جمهوری، هر مفهوم و ارزشی را که از ریشه‌ی آزادی، عدالت وانصاف اشتقاق یافته بود لگدمال کرد و بی‌آبرو ساخت. نیز با بیشرمی و بی حرمتی تمام به اصل عدالت قومی و حقوق شهروندی، رای مردم و ارزش های دموکراتیک کشور بحران زده و مصیبت دیده‌ی ما را بار دیگر به قعر بحران، انقطاب های شدید سیاسی، بی اعتمادی، بی‌ ثباتی و ناامنی پرتاب کرد."
آقای پدرام افزوده است که موضع‌گیری عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، رهبر و بنیادگذار حزب جنبش ملی-اسلامی افغانستان بازتاب پیدا کرد و طرح دولت موازی نیز عنوان گردید، ناشی از استبداد چندین ساله، و اقدام غیرقانونی و انحصارطلبانه‌ی گروه های انحصارطلب قومی به ویژه "تیم دولت ساز" بود.
در عین حال رهبر کنگره ملی افغانستان ضمن محکوم کردن نتیجه اعلام شده به کمیسیون مستقل انتخابات هشدار می‌دهد که نتیجه‌ی تقلبی و دولت تقلبی برای ما نیروهای عدالت خواه قابل قبول نیست.
در ادامه وی نوشت: از همه نیروهای آزادی خواه و عدالت طلب می‌طلبیم، اتحاد مبارزه را تحکیم کنند و خطوط اساسی ساختار و شکل دولت بعدی را که به نظر ما فدرالیسم بهترین گزینه‌ی آن است اعلام بدارند.
گفته‌های او درحالیست که که حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع 1823948 رای، اشرف غنی با بدست آوردن 923592 رای که معادل 50.64 درصد می‌شود برنده‌ی انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رای معادل 39.52 درصد را بدست آروده و حکمتیار 7241 رای معادل 30.85درصد را بدست آورده اند.
اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع از هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала