هشدار دوباره عبدالله: تنها نتیجه مشروع انتخابات را می‌پذیریم

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBداکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان
داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجراییه حکومت می‍‌گوید: فقط نتیجه مشروع انتخابات برای ما قابل قبول خواهد بود و هیچ نتیجه‌یی دیگری که در آن مشروعیت و شفافیت نباشد، برای ما قابل قبول نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" عبدالله عبدالله، رییس اجراییه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در نشست اخیر شورای وزیران به تحولات اخیر انتخاباتی اشاره نموده می‌گوید: ه نتیجه انتخاباتی را که در آن «مشروعیت و شفافیت» نباشد، نخواهد پذیرفت.

آقای عبدالله گفت: «تیم ثبات و هم‌گرایی تصمیم خود را گرفته و تصمیم بسیار واضح و روشن که فقط نتیجه انتخابات، نتیجه مشروع انتخابات برای ما قابل قبول خواهد بود و هیچ نتیجه‌یی که در آن مشروعیت نباشد و شفافیت نباشد، برای ما قابل قبول نیست.»

محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: نتیجۀ کار کمیسیون مستقل انتخابات مشروعیت ندارد

شماری از احزاب نیز در این باره واکنش نشان داده اند؛ چنان که جمعیت اسلامی، در اعلامیه‌یی «دستکاری در نتیجه آرای مردم» را گونه یی از کودتا می‌گوید و جنبش ملی اسلامی افغانستان هم، تأکید می‌‎ورزد که روند انتخابات، نباید از مسیر قانونی آن بیرون شود.

هم‌زمان با این، معاون دوم دسته انتخاباتی گلبدین حکمتیار تصمیم‌های اخیر کمیسیون‌های انتخاباتی را زیر پرسش می‌برد.

در همین‌‌حال، جمعیت اسلامی افغانستان، در اعلامیه‌یی، آنچه را که بی‌پروایی در برابر «آرای واقعی» مردم افغانستان می‌گوید، بحران‌زا می‌داند و از ایستاده‌گی در برابر اعلام نتایجی که به باور این حزب تقلبی و گونه‌یی کودتا باشد، یاد می‌کند.

جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری عبدالرشید دوستم، نیز تأکید می‌ورزد که روند انتخابات، نباید از مسیر قانونی آن بیرون شود.

بشیراحمد ته‌ینج، سخنگوی جنبش ملی اسلامی افغانستان گفت: «متأسفانه، کمیسیون از روزی که درملوگ گزارش را برایش داد، از همان روز تک‌روی اختیار کرده است و خودش عملاً اصول و پرنسیب‌های پذیرفته‌شده را زیر پا می‌گذارد».

با این‌حال، کمیسیون مستقل انتخابات بدین باور است که این نهاد، همواره کارهایش را به‌دور از جنجال‌های سیاسی، دنبال کرده است.

محمد حنیف دانشیار، عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفت: «مسایل سیاسی، موضوعات سیاسی، اصلاً تأثیری در کار انتخابات نخواهد گذاشت و انتخابات یک پروسه حقوقی و تخنیکی است؛ مسوولیت ما پیش‌بُرد این پروسه است».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала