بانک جهانی: رشد اقتصادی افغانستان در سال 2020 به 3.3 درصد افزایش خواهد یافت

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiبانک جهانی:رشد اقتصادی افغانستان در سال 2020 به 3.3 درصد افزایش خواهد یافت
بانک جهانی:رشد اقتصادی افغانستان در سال 2020 به 3.3 درصد افزایش خواهد یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بانک جهانی اعلام کرده است که اگر نتیجه انتخابات افغانستان به زودی اعلام شود رشد اقتصادی در این کشور به گونه چشمگیر افزایش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بانک جهانی گزارشی را زیر نام «حرکت در مسیر پر از ابهامات» گفته است که زراعت در افغانستان رشد خوب داشته است اما ابهامات در اوضاع سیاسی کشور باعث بی‌اعتمادی سکتور خصوصی شده است. اما با آن هم میزان رشد اقتصادی افغانستان در سال 2019 میلادی، 2.9 درصد تخمین گردیده‌است.
هینری کرالی، رئیس دفتر بانک جهانی در افغانستان، گفته است: «افغانستان در سال 2019 میلادی رشد داشته است، این یک خبر خوب است؛ اما هنوز هم وخامت شرایط امنیتی و ابهام در وضعیت سیاسی سبب تضعیف اقتصاد افغانستان می شود».
آقای کرالی افزوده است: «افغانستان برای دست یافتن به یک رشد مطلوب، افغانستان باید روند اصلاحات را تسریع ببخشد تا زودتر شرایط زندگی مردم بهبود و فقر کاهش یابد».
در همین حال بانک جهانی، پیش‌بینی کرده است که با کاهش خشکسالی و اعلام نتیجۀ نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری، میزان رشد اقتصادی در سال 2020 میلادی به 3.3 درصد افزایش خواهد یافت.
از سویی هم رئیس دفتر بانک جهانی در افغانستان گفته است که جامعه جهانی باید در کوتاه مدت برای حفظ پیشرفت‌های اخیر افغانستان را حمایت کند و در راستای رشد بلند مدت و خودکفایی نیز افغانستان را کمک کند.
در گزارش بانک جهانی آمده‌است که افغانستان برای رشد اقتصادی ظرفیت‎های بالقوه‎یی دارد – اما راه اندازی فعالیت‌ها در این راستا مستلزم تداوم حمایت جامعه بین‌المللی و تعهد دولت افغانستان برای ایجاد یک محیط مطلوب تجارت و سرمایه‌گذاری و تحقق اصلاحات فراگیر به منظور مباررزه با فساد می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала