نشر تصاویر تازه نظام الدین قیصاری و افرادش پس از آغاز عملیات دستگیری وی

© Photo / فیسبوک حامیان نظام الدین قیصارینظام الدین قیصاری، نماینده ارشد جنرال دوستم در فاریاب
نظام الدین قیصاری، نماینده ارشد جنرال دوستم در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پولیس بلخ از ادامه عملیات دستگیری تا تسلیم شدن قیصاری به نیروهای امنیتی و قانون خبر داد این عملیات از نیمه های شب گذشته تا کنون ادامه دارد.

نیروهای امنیتی اعم از پولیس، امنیت ملی و اردوی ملی در حال عملیات دستگیری قیصاری هستند.

اجمل فایز؛ فرمانده پولیس بلخ گفت که تا زمانی که قیصاری تسلیم پولیس و قانون نگردد، به عملیات دستگیری شان ادامه خواهد داد.

به گفته او از چند روز بدین سو، قیصاری در بلخ به چپاول گری زده بودند که باشندگان بلخ از او شکایت داشتند و نظر به حکم محکمه قیصاری از سوی پولیس دستگیر و خانه او تلاشی می گردد.

قوماندان امنیه بلخ می گوید که ۱۵۰ - ۲۰۰ فرد مسلح قیصاری با نیروهای امنیتی در حال حاضر درگیر است.

وی از تلفات افراد قیصاری چیزی نمی گوید اما از زخمی شدن دو تن از نیروهای امنیتی خبر داد.

 فایز گفت که در تازه ترین مورد روز گذشته افراد مسلح او را روز گذشته از خانه ای که غصب کرده بودند بیرون کردند و خانه را به صاحبان آن تسلیم کردند.

برخورد سلاح های قیصاری با یک منزل مسکونی سبب تخریب آن خانه گردیده است تا کنون از تلفات افراد ملکی نیز خبری در دسترس نیست.
 
در حال حاضر هلیکوپتر ها در آسمان گردش می کند و نیروهای امنیتی تاکید کردند که اگر قیصاری تسلیم نشوند از عملیات هوایی کار خواهند گرفت.

 اما بشیر احمد تینج، سخنگوی جنبش، در صفحه فیسبوکش نگاشته است : رهبری جنبش ملی اسلامی افغانستان آماده است تا در مورد قضیه پیش آمده بین نظام الدین قیصاری و نیرو های امنیتی در مزارشریف وساطت کند و موضوع از راه نظامی نه بلکه از طریق گفتگو حل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала