شرکت برشنا 1.8 میلیارد دالر از وزارت مالیه قرضدار است

© Photo / شرکت برشنا / شرکت برشناشرکت برشنا 1.8 میلیارد دالر از وزارت مالیه قرضدار است
شرکت برشنا 1.8 میلیارد دالر از وزارت مالیه قرضدار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت برشنا می‌گوید که بربنیاد یک توافق‌نامه قرار است که در بدل این قرضه‌ها تمام تاسیسات برق به حساب وزارت مالیه انتقال یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، امان الله غالب رئیس ‌شرکت برشنا می‌گوید که بربنیاد یک توافق‌نامه قرار است که در بدل این قرضه‌ها تمام تاسیسات برق به حساب وزارت مالیه انتقال یابد، اما وی می‌گوید که اگر وزارت مالیه این تاسیسات را نگیرد این شرکت قادر به پرداخت قرضه‌هایش نخواهد بود.

کمک 100 میلیون دالری بانک جهانی در بخش انرژی به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کمک 100 میلیون دالری بانک جهانی در بخش انرژی به افغانستان

رئیس‌ شرکت برشنا می‌گوید با درنظرداشت این که بسیاری پروژه‌ها در این بخش بدون سنجش لازم اقتصادی عملی شده اند و قرضه‌ها بازدهی لازم به شرکت نداشته اند شرکت برشنا نمی‌تواند این پول ها را در حدود 1.8 میلیارد و 800 میلیون دالر است به وزارت مالیه بپردازد.

از سوی هم با درنظرداشت تاخیر در پرداخت‌های مصارف برق به شرکت برشنا از سوی شمار زورمندان و حکومت این شرکت امسال توانسته است که تنها مصارف خودش را به‌دست آورد، اما آمار های داده شده نشان می‌دهند که در حال حاضر بیش از 10 میلیارد افغانی حکومت و شماری از مشترکان شرکت برشنا از نپرداختن مصارف برق به این شرکت قرضدار استند.

این در حال است که در سند بودجۀ سال آیندۀ مالی پایان سال 2020 میلادی پایان کمک‌های جهانی پیش‌بینی شده است و در این سال اگر جامعه جهانی به حکومت افغانستان کمک‌هایش را تعهد نکند احتمال دارد که بودجه با کسری بزرگ رو به رو شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала